KPN en Accenture hebben een vierjarige management consulting en technologie-overeenkomst gesloten voor de ontwikkeling, bouw en onderhoud van een volledige range aan online managed services. Deze diensten ondersteunen het online domein van KPN en stimuleren hierbinnen integratie en standaardisatie. Financiële details van de overeenkomst zijn niet bekend gemaakt.
‘Dit programma levert ontwikkeling en onderhoud voor alle KPN-applicaties binnen zijn internetdomeinen’, zegt Anatoly Roytman, lead Accenture Interactive in Europa, het Midden Oosten en Afrika (EMEA). ‘We bundelen de ondersteuning van alle online domeinactiviteiten die momenteel nog bij diverse externe leveranciers zijn ondergebracht.’
‘Als exclusieve service provider van online management gaan we de activiteiten binnen de online domeinen van KPN stroomlijnen en efficiënter maken’, zegt Marc Dijks, managing director Technologie bij Accenture. ‘Verder gaan we ook processen standaardiseren. Door deze keuze profiteert KPN van onze technologische expertise, wereldwijde ondersteuning van onze delivery centra en onze diepgaande kennis van de online markt.’
Applicatieontwikkeling en onderhoud
De overeenkomst is een uitbreiding op de huidige diensten die Accenture al aan KPN levert. Accenture heeft al managed services-contracten met KPN voor de business support-systemen en infrastructuuractiviteiten. Daarnaast levert Accenture aan KPN interactieve tv-services voor verschillende apparaten (tv, tablet en smartphone), gebaseerd op de Accenture Video Solution. Met dit nieuwe contract werkt Accenture samen met KPN aan een consistente klantervaring voor alle digitale contactmomenten. De applicatieontwikkeling en het onderhoud gebeurt vanuit Nederland en het India Delivery Center in Bangalore.