ABN Amro Hypotheken Groep besteedt per 1 januari 2013 een belangrijk deel van zijn vaste telefonieomgeving en het contactcenter uit aan ict-dienstverlener Dimension Data. Hiertoe hebben beide partijen een overeenkomst getekend voor drie jaar.
ABN Amro Hypotheken Groep (AAHG) wil door het proactief managen van de telefonieomgeving zijn bedrijfscontinuïteit verhogen. Tevens wil de organisatie met het uitbesteden van zijn telefonieomgeving en contactcenter meer toegang krijgen tot kennis en innovatie. Medewerkers van AAHG moeten projecten via de telefonie-infrastructuur sneller kunnen initiëren en uitvoeren. Dit komt de bedrijfsvoering en de slagvaardigheid ten goede.
Aangaan partnerrelatie
‘Wij kozen voor Dimension Data na een uitgebreide selectieprocedure’, zegt Olaf Hamelers, teamleider Infra- en Systeembeheer bij ABN Amro Hypotheken Groep. ‘Belangrijk criterium voor het maken van de keuze was onder andere de mate waarin een systems integrator met AAHG een partnerrelatie in plaats van een leveranciersrelatie aangaat. Andere belangrijke criteria waren het in huis hebben van de juiste kennis en expertise, een duidelijke visie op het gebied van communicatie en klantinteractie, en het bieden van een vast klantteam.’
Binnen de uitbestedingsovereenkomst vallen de diensten hardware- en software-maintenance en proactieve monitoring van de Avaya-communicatieomgeving, tweedelijns- en derdelijnsincidentafhandeling, uitvoeren van ‘moves, adds & changes’, en het bieden van ondersteuning en advies in projecten.
Interessant is nu…… of de rest van ABN deze weg gaat volgen, staat ook nog “wat” Avaya…