Bouwbedrijf Heijmans heeft Centric de opdracht gegeven voor de bouw van een nieuwe infrastructuur en het complete beheer daarvan. Saillant is dat het bouwbedrijf hiermee voortijdig afscheid lijkt te nemen van een vijfjarig beheercontract met Atos Origin uit 2006.
Centric gaat voor Heijmans een nieuwe it-infrastructuur aanleggen die het tevens mag beheren. Het zesjarige contract vertegenwoordigt een waarde van circa 60 miljoen euro. Het bouwbedrijf lijkt hiermee voortijdig afscheid te nemen van een vijfjarig beheercontract (zo'n 50 miljoen euro) dat het met Atos Origin in 2006 had gesloten. Atos Origin was niet in de gelegenheid om commentaar te geven.
In 2006 besteedde het bouwbedrijf het werkplek- en netwerkbeheer, het rekencentrum en de helpdesk uit aan Atos Origin. Daarbij moesten bijna vijftig automatiseerders overstappen naar de automatiseerder. Wat er nu gaat gebeuren met die werknemers is onduidelijk. Bij vakbond De Unie zijn geen signalen binnengekomen dat deze automatiseerders meegaan naar Centric indien hun werk naar die concurrent overgaat.
Jammer dat hier nog steeds een plaatje bij staat van het oude Heijmans-logo. Inmiddels heeft Heijmans al twee jaar een nieuw logo…
Daarbij is dit wel een goede ontwikkeling denk ik aangezien het ict-gedeelte, wat uitbesteed was aan Atos Origin, de afgelopen jaar echt drama was.
@Jarno: ik heb nu een afbeelding met het nieuwe logo toegevoegd. Dank voor de oplettendheid.
En ik denk dat er meer klanten bij Atos Origin gaan verdwijnen. Er werken was al een drama, het lag niet aan de collega’s maar aan het hoger management. Er was en er is geen totaalvisie bij dat bedrijf. En dat beginnen de klanten te merken.
Tja, als je voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten loop je kans op een plekje nekkramp. Gelukkig zijn beide partijen op een nette manier uit een gegaan en hebben er lering uit getrokken. Nu maar zien en hopen dat het Centric wel lukt. En wat Atos-visie betreft geen gebrek, alleen is vertaling naar de operatie nog niet geheel op orde. Geef het nog even en dan loopt het prima.
Het is ‘Geel’ en gaat voor GOUD.
Niet vreemd gezien de moeilijke samenwerking de afgelopen jaren.
Leduc: helemaal mee eens met jouw reactie.
Tja, dit noem ik van de regen in de drup..
En voorzie meer problemen dan voorheen,zie een stuk elders over Delta Loyd en de overgang naar een andere dienstverlener.
Outsourcing is al jaren aan de gang bij Heijmans, omdat men van het “lageropgeleiden/makkelijktevervangen” personeel af wil
Heijmans bestaat uit een groot aantal bij elkaar gekochte bouwbedrijven waardoor de verschillende bedrijfsculturen nog al eens wil botsen in een “wij en zij” van oude/nieuwe Heijmans-bedrijven.
De oorzaak is vaak terug te voeren naar de wil van de banken en de aandeelhouders, door het korte termijn denken en het snelle geld binnen willen halen.
Personeel is duur en vaak ook externe te halen dus lozen.
Massa-ontslagen doen het slecht in de media dus wordt het gezocht in constructies zoals bij de IT-ers.
Orgin neemt het werk over en het personeel, wat vaak hetzelfde werk blijft doen, maar dan met bij een andere werkgever met vaak andere arbeidsomstandigheden.
Het goedkoper werken moet tenslotte ergens vandaan komen
Allen de “gewone man” denkt dat het hem nooit zal overkomen, want zijn werk moet toch gebeuren en als je het uitbesteed dan wordt het nooit zo goed gedaan.
Het resultaat is dan toch vaak dat diezelfde man op korte termijn, hetzelfde werk, vaak op dezelfde plaats, maar minder gemotiveerd zit te doen en een paar jaar later toch ergens anders werkt.
IT-ers, maar ook bewaking, monteurs, catering, staalfabriek, timmerfabriek
Maar het zal bij andere bedrijven niet veel anders zijn