Telecomleverancier KPN stoot zijn dochtermaatschappij Callfactory af naar mobilitydienstverlener CM. Callfactory is een sms-dienstverlener en is gespecialiseerd in interactive voice response (ivr)-oplossingen. Deze dienstverlening is al sinds 2011 geen kernactiviteit meer van KPN. Alle medewerkers binnen KPN Callfactory gaan over naar CM.
KPN Callfactory levert technologie die ervoor zorgt dat het landelijke telefoonnetwerk op piekmomenten niet wordt overbelast en uitvalt. Door de overname krijgen Callfactory-klanten ook de beschikking over push-notificaties via apps, mobiele betalingen, hosting en kunnen zijn gebruikmaken van CM’s Network Operations Center voor ondersteuning en monitoring.
Callfactory wordt als handelsnaam binnen CM voortgezet. CM wil door de overname vooral de ivr-toepassingen terugbrengen in de markt. CM is onder de naam ClubMessage in 1999. Het bedrijf voerde toen het product GroepSMS dat in verschillende discotheken in de Benelux werd gepromoot om bezoekers te informeren over gast DJ’s, acties, et cetera. Door de overname van Callfactory groeit de omzet van CM van 55 miljoen naar 66 miljoen euro per jaar.