Softwareleverancier Goconnectit uit Nieuwegein koopt geo-specialist Geodan, met vestigingen in Den Bosch en Amsterdam, voor enkele miljoenen. De organisatie blijft voorlopig zelfstandig opereren. Goconnectit vervolgt hiermee zijn overnamepad en laat weten dat het ook kijkt naar overnames in Duitsland, het Verenigd Koninkrijk en Scandinavië.
Geodan levert ‘location intelligence’-diensten aan de wetenschap, overheid en het bedrijfsleven. Het biedt maatwerkprojecten op het gebied van building information management (bim), 3D en augmented reality aan klanten als ProRail, PostNL, Ministerie van I&W en BZK, Stedin en BAM. De organisatie heeft 170 medewerkers in dienst verspreid over kantoren in Den Bosch en Amsterdam.
Goconnectit is een softwareleverancier op het gebied van geo-it en fieldservice management. De organisatie bedient zo’n duizend klanten in diverse sectoren zoals infra/bouw, netbeheer, overheid en gemeenten. In 2017 kwam de organisatie voor tien miljoen in handen van investeerder Main Capital.
Het softwarebedrijf uit Nieuwegein neemt Geodan voor enkele miljoenen over. De partijen willen gezamenlijk het productportfolio uitbreiden en hun marktpositie verbeteren. Voorlopig blijven beide organisaties zelfstandig opereren, maar het streven is dat de organisaties binnen een jaar volledig worden geïntegreerd. Er wordt gekeken naar een goede naam voor de gecombineerde groep.
Noordwest-Europa
Goconnectit lijkt met deze acquisitie weer op overnamepad te zijn. In 2017 nam het namelijk al een deel van Geodan over, te weten Geodan van den Berg. Die tak, inmiddels omgedoopt tot Go Wibon, levert een tool voor dataverzameling. Een paar maanden later volgde de overname van Swiss Knife, leverancier van cloudoplossingen en apps voor de binnen- en buitendienst voor de glasvezelsector en de aannemerij.
Deze overgenomen bedrijven opereren tot op heden zelfstandig onder de Goconnectit Group. Die groep bestaat uit ruim 250 medewerkers en is actief in Nederland, België, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk.
Goconnectit heeft de ambitie om marktleider in Noordwest-Europa te worden. Dat beslaat Nederland, België, Duitsland, het Verenigd Koninkrijk en Scandinavië. Het kijkt naar de mogelijkheden om in de drie laatst genoemde regio’s autonoom of via overnames te groeien.