Main Capital heeft een strategisch meerderheidsbelang verworven in WoodWing. Met de investering hoopt de Zaanse leverancier van content-oplossingen en -diensten zijn content-orchestratie-platform uit te bouwen en de groei in de uitgeverswereld te versnellen.
WoodWing richt zich op het bouwen van oplossingen voor uitgeverijen, een sector waar content en storytelling een cruciale rol speelt.
Het aanbod van WoodWing laat zich vangen in twee geïntegreerde oplossingen: een schaalbare digital asset management (dam)-oplossing en een systeem voor het maken van uiteenlopende content (online, in-app of print), workflow-management en publicatie. Beide oplossingen zijn bedoeld om contentprocessen samen te voegen, een kortere time-to-market te bereiken en het rendement op investeringen te verhogen.
Charly Zwemstra, managing partner bij Main Capital, laat doorschemeren dat hij de oprichters en het managementteam van WoodWing al enkele jaren kent en onder de indruk is van de prestaties aldaar. ‘WoodWing wil een toonaangevende softwareleverancier worden in de content-orchestratie-markt. Met de steun van Main Capital zal de onderneming zich richten op organische groei en verdere productinnovatie.’
Publicatie-expertise
WoodWing-topman Ross Paterson licht toe dat de achtergrond van zijn bedrijf ligt bij het publiceren, maar dat de meerderheid van de nieuwe klanten marketingteams zijn met complexe processen en gefragmenteerde technische oplossingen. ‘We hebben hier een sterke propositie vanwege onze publicatie-expertise en willen onze groei in dit segment versnellen, terwijl we ons blijven richten op onze achtergrond die in de uitgeverij ligt’, aldus Paterson.
WoodWing is gevestigd in Zaandam en heeft kantoren in de VS en Maleisië. Klanten, meer dan achthonderd wereldwijd, zijn tijdschrift-, nieuws-, boek- en educatieve uitgevers, zoals Hearst, Meredith, Forbes en BuzzFeed. Maar ook Coca Cola European Partners, Yamaha en Cipla. Het topmanagement van WoodWing behoudt een minderheidsbelang in de onderneming.