Bedrijfssoftwareleverancier Infor reorganiseerde eind 2019 wereldwijd zijn organisatie met veel personele wijzigingen in de top tot gevolg. Een en ander wordt veroorzaakt door de groei die het bedrijf heeft doorgemaakt en de groeidoelstelling die Infor op dit moment heeft. Dit stelt Kees van den Houten, commercieel directeur en country manager Benelux.
Simon Niesler, eerder verantwoordelijk voor het Verenigd Koninkrijk en de Benelux, maakte de overstap naar IFS, waar hij nu werkt als chief revenue officer. Van den Houten geeft aan dat deze twee regio’s nu zijn opgesplitst. Simon Quinton geeft leiding aan het Verenigd Koninkrijk en Ierland, Van den Houten zelf aan de Benelux. ‘Deze tweedeling geeft ons de mogelijkheid om de groei te faciliteren. Kijken we naar de Benelux, dan zien we dat de business in deze regio heel hard groeit. Om deze groei in goede banen te leiden, willen we kortere lijnen met de klant, waardoor het ook voor hen sneller schakelen is.’ Specifieke groeicijfers kan de Benelux-verantwoordelijke niet geven, wel geeft hij aan dat het gaat om ‘dubbele cijfers’.
Focus
Van den Houten vindt dat voormalig ceo Charles Phillips goed werk heeft afgeleverd door een portfolio van bedrijfsapplicaties aan te bieden die ook als cloud-applicaties beschikbaar zijn. ‘We zijn de enige leverancier wereldwijd die industrie-specifieke cloud-applicaties beschikbaar heeft. Er is veel vraag naar deze Infor CloudSuite en bestaande klanten willen ook vernieuwen en van dit platform gebruikmaken.’
Specifiek gekeken naar de Benelux, zijn focus en een andere marktbenadering volgens Van den Houten de redenen waarom het in de Benelux zo’n storm loopt. ‘We zijn de afgelopen twee jaar industriegericht gaan focussen op de markt. We hebben hiervoor ook mensen aangenomen die de specifieke industrieën goed kennen. Het gaat hierbij om de food & beverage-industrie, de procesindustrie en de automotive-branche. Klanten kiezen voor industrie-specifieke functionaliteiten en omdat we dicht bij de klant zitten, hebben we de afgelopen jaren mooie namen opgetekend als drankenfabrikant Riedel, de Accell Group (fietsfabrikant), Koninklijke Nedschroef (automotive), en de Fetim-groep (distributie van leef- en werkartikelen).’
Meer werk voor partners
Als gevolg van de groei heeft Van den Houten behoefte aan implementatiepartners die in de volle breedte inzetbaar zijn. ‘Er komt voor hen meer werk. Kennis van de industrie is hierbij belangrijk.’ Hij geeft aan dat Infor volop investeert om het partnerecosysteem te laten groeien. Zo is Rabah Krouchy aangesteld als vicepresident ecosystems Europe en in de Benelux Thijs Goossens als channeldirecteur en Harm-Jan Wijngaarden als alliantiedirecteur.
De toekomst ziet hij Van den Houten dan ook zonnig tegemoet. ‘We hebben een ambitie uitgesproken en ik heb het volste vertrouwen dat we die gaan invullen.’