René Steenvoorden is per 1 september 2016 benoemd tot ‘chief digital officer’ van uitzendconcern Randstad. Hij komt van de Rabobank vandaan, waar hij jarenlang de rol van chief information officer (cio) heeft bekleed. Steenvoorden gaat zich in zijn nieuwe baan richten op de internationale uitrol van de nieuwe digitale strategie van Randstad. De rol bevat tevens de cio-functie, die na het vertrek van Hans Wanders (Rijks CIO) door Jan Muchez, die zijn functie in goed overleg overdraagt.
Randstad is volop bezig met een digitale transformatie op het gebied van werving en selectie. Zo nam het uitzendconcern deze maand Monster, het in de jaren negentig opgerichte Amerikaanse internetbedrijf, over vanwege de technologische oplossingen voor het koppelen van werkzoekenden en werkgevers. Ook investeert het bedrijf de afgelopen tijd veel in nieuwe technologie. René Steenvoorden zal in zijn nieuwe rol hier voortaan nauw bij betrokken zijn, naast het verantwoordelijk zijn over het it-beleid binnen Randstad.
Steenvoorden vervulde bij de Rabobank jarenlang de rol van ‘senior executive vice president’, cio en ‘global business innovation leader’. Hij schrijft op zijn LinkedIn-account over de Rabobank: ‘In bijna acht jaar zijn de klanten en markt sterk veranderd, digitaal is de kern geworden en de organisatie is aangepast. Er is veel bereikt en ik ben groot fan geworden van het coöperatieve model. Banken hebben het zwaar, maar ik heb vertrouwen dat Rabobank positief uit deze tijd van economische en technologische turbulentie komt.’
Actief
Steenvoorden speelt naast zijn werk een actieve rol in de it-sector. Hij was een tijdlang voorzitter van het CIO Platform en is nu lid van de adviesraad van het innovatiestimulatieplatform ECP. Ook geeft hij les op Nyenrode Business Universiteit. Steenvoorden won twee Computabe Awards, categorie CIO van het jaar (2009/2012).