Ict-dienstverlener Ordina heeft in 2011 in totaal 459 nieuwe medewerkers aangenomen. De influx van nieuwe medewerkers is volgens de onderneming toe te schrijven aan de merk- en arbeidsmarktcampagne die Ordina in de eerste helft van 2011 heeft gevoerd. In dezelfde periode verlieten 606 mensen het bedrijf. Netto daalde het personeelsbestand dus met 147 mensen.
De campagne werd eind januari 2011 gestart met uitingen in diverse kranten en vakbladen en commercials op verschillende radiostations. De slogan die Ordina met de campagne introduceerde luidt 'Connectivate'.
De daling met 147 mensen in 2011 hing samen met het niet vervangen van natuurlijk verloop, waarbij mensen uit eigen beweging uit dienst treden of met pensioen gaan. Bovendien werd ervoor gekozen het aantal indirecte medewerkers te verlagen ten opzichte van het aantal directe medewerkers. In 2011 werden op deze manier 85 fte's geschrapt. De betrokken mensen konden gebruik maken van een afvloeiingsregeling op basis van het bestaande sociaal plan.
Bij de presentatie van de jaarcijfers over 2011 maakte Ordina bekend dat het gemiddelde aantal medewerkers op 3113 lag. Een jaar eerder lag dat aantal nog op 3383. Daarmee lag het gemiddelde in 2011 krap 8 procent onder dat van een jaar eerder. De eindstand in 2011 kwam uit op 3035, 5,5 procent onder de eindstand van 2010. De daling bedroeg 178 fte.