Het management van marketingtechnologie- en webbureau The Valley, bestaande uit Philip Kok, Auke Meijer en Brian Oostenbrink, heeft een management buy-out gerealiseerd. Het trio had al een klein deel van de aandelen maar krijgt nu alle aandelen in bezit. Met hulp van investeerder Main Corporate Finance en huisbank ING zijn de andere aandeelhouders uitgekocht, te weten investeerder 5Square en oprichter Vincent Gravesteyn.
Voor de realisatie van de management buy-out heeft The Valley een mezzanine-lening van Main Mezzanine Capital gekregen. Daarnaast heeft ING de bancaire financiering geregeld. Volgens algemeen directeur Philip Kok komt de management buyout op een goed moment. ‘De andere aandeelhouders stonden open voor een exit. Dan kun je op zoek gaan naar nieuwe aandeelhouders of zelf totaal aandeelhouder worden. We hebben voor de laatste optie gekozen. We hebben volop vertrouwen in de marktontwikkelingen en de internationale koers die we varen.’
The Valley is een marketingtechnologie- en webbureau dat portals en apps ontwikkelt en aanverwante producten en diensten levert als campagnes, huisstijlen, loyalty-programma’s en online marketing. Het bureau beschikt tevens over een zelf ontwikkeld dataplatform Nominow. Via dit omnichannel platform kunnen klanten data inzetten voor gepersonaliseerde marketingcampagnes.
Groei
Het bedrijf uit Amsterdam is de afgelopen jaren flink gegroeid, zowel nationaal als internationaal. Er werken inmiddels zo’n zestig man. De winstgevende omzet is ruim acht miljoen euro, waarvan ruim 30 procent terugkerende omzet. Klanten zijn onder meer Nike, Akzo Nobel, Tommy Hilfiger, Calvin Klein, KPMG, Basic Fit, Erasmus Universiteit, SDU, Renault en diverse banken.
Om de groei te ondersteunen verstrekte investeerder Main vorig jaar ook al een mezzanine-lening. Die achtergestelde lening is inmiddels afbetaald, zegt directeur Kok.