Storageleverancier Synology gaat de komende tijd proberen meer voet aan de grond te krijgen in de zakelijke markt. De leverancier richt zich vooral op de grootzakelijke markt, omdat daar voor het bedrijf nog het meest te winnen is. Maar ook de mkb-markt krijgt bijzondere aandacht, al is dit minder nadrukkelijk omdat dit al een doelmarkt was.
In de mkb-markt concurreert Synology al enige tijd met ReadyNAS en Netgear en in de grootzakelijke markt moet het bedrijf het gaan opnemen tegen Dell, HP en NetApp. Geen gemakkelijke klus, weet ook Synology-ceo Vic Hsu. Op CeBIT 2013 legt hij uit wat de tactiek wordt de komende tijd. ‘We gaan vol voor software. Door eigen oplossingen te ontwikkelingen en tools van externe softwareleveranciers in packages mee te nemen, willen wij ons onderscheiden van de concurrentie.’
Dat is dan ook de reden dat Synology de afgelopen jaar het personeelsbestand vooral heeft uitgebreid met software engineers. Op dit moment bestaat 40 tot 45 procent van de medewerkers uit mensen met deze functie. De komende tijd gaat Synology onder andere verder met het ontwikkelen van beheertools voor het opzetten van een private cloud, de ontwikkeling van mobiele apps en waagt de storageleverancier zich ook aan eigen analysetools voor big data.
Interview
Lees alles over de strategie van Synology voor de komende jaren in het interview ‘Software is troef tegen hardwareconcurrent’ met ceo Vic Hsu.