ZapFi, een innovatieve leverancier van intelligente mobiele marketing-oplossingen, maakt zich klaar voor een versnelde groei op de mobiele marketing markt in Europa. In Nederland heeft ZapFi voet aan wal met honderd free Wi-Fi hotspots (Amsterdam, Den Haag, Leiden, Haarlem, Rotterdam en Utrecht). Om snel verder te groeien, krijgt ZapFi een nieuwe kapitaalinjectie en een versterkt management team.
Naast Gery Pollet, stichter en executive chairman van ZapFi, komen drie beslagen telecom en marketing professionals te staan: Michel De Coster (chief executive officer), Claudia Nieuwland (chief commercial officer) en Wim Seynaeve (chief financial officer). De bijkomende kapitaalinjectie van vier miljoen euro door bestaande aandeelhouders maakt de verdere uitbouw van het Wi-Fi- en marketingplatform en een snelle uitrol van projecten mogelijk.
ZapFi slaagde er het afgelopen jaar in om een stevige reeks van nieuwe projecten op te starten. Het nieuwe kapitaal wordt ingezet om deze projecten te implementeren en op hetzelfde elan verder te groeien. Daarnaast bouwt ZapFi verder aan het Wi-Fi- en marketingplatform en het afsluiten van samenwerkingsverbanden met strategische telecompartners op internationale markten. Op de Belgische markt sloot ZapFi een samenwerkingsverband af met Belgacom. Samen werd een project voor Belfius gerealiseerd.
Michel De Coster: ‘Het wordt voor bedrijven steeds moeilijker om klanten doelgericht en op het juiste moment te prikkelen met relevante boodschappen. Onderzoek wijst uit dat vooral mobiele marketing klanten weet te overtuigen en hen tot aankoop aanzet. ZapFi speelt hierop in. Via Wi-Fi-technologie verzamelen en analyseren we gegevens van mobiele gebruikers. Zo kunnen we bedrijven concreet adviseren hoe en wanneer ze klanten kunnen aanspreken: advies gebaseerd op een analyse van gedrag, locatie, vriendennetwerken en sociale interacties. Die kennis is van vitaal belang op markten waar de slag om de klant steeds moeilijker wordt.’
Het versterkte management team heeft veel ervaring op de teller in de telecom-, technologie- en marketingwereld. Zij zetten de schouders onder een nieuwe groeifase van het bedrijf. Hun objectief is om nieuwe projecten snel te implementeren en een referentie te worden in de mobiele marketing markt; met een bijzondere focus op België, Nederland, Luxemburg, Duitsland, Frankrijk en het VK.