Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

CCV doorbreekt PIN-monopolie

25 juni 2007 - 07:59ActueelInnovatie & TransformatieCCV
Rik Sanders
Rik Sanders

CCV, aanbieder van elektronische betaalsystemen, mag PIN-transacties in Nederland verwerken. Hierdoor is na 18 jaar de monopoliepositie van Equens, verwerker van elektronische betalingen, doorbroken.

CCV heeft van Currence, eigenaar van het betaalproduct PIN (Persoonlijk Identificatie Nummer), het certificaat voor 'acquiring host processor', ontvangen. Het bedrijf mag nu ook PINtransacties verwerken. CCV verwerkt reeds transacties met credit-, petrol-, private label- en loyaltycards en levert PINautomaten. De betaalfabriek zegt niet te willen concurreren op volume maar de PIN-verwerking als extra dienst voor bepaalde branches aan te bieden.

In 1989 is PINnen in Nederland geïntroduceerd. Tot nu toe is deze markt geheel in handen geweest van Equens. Op basis van het rapport van de Werkgroep Wellink, dat op verzoek van het Ministerie van Financien in 2002 is opgesteld, en uitspraken van de Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMA) werd marktwerking in het elektronische betaalverkeer geëist voor het product PIN. PINnen is na contante betalingen het belangrijkste betaalproduct in Nederland. In 2006 vonden er in totaal 1451 miljoen PINtransacties plaats, meldt Currence.

Share

Read more

Computable.nl
ActueelSoftware & Development

CCV wisselt NAV in voor SAP ERP van Ctac

5 responses to “CCV doorbreekt PIN-monopolie”

  1. Henk schreef:
    5 januari 2010 om 09:31

    Echt afzetters daar bij dat CCV. Wij hadden een nieuwe pinpad nodig omdat die van ons (nieuwe) zomaar kapot was gegaan (maar 3 maanden garantie?!). Rekenen ze 90 euro!! om dat ding op te sturen. Moet dat ding in een Concorde via Japan hierheen gebracht worden?? Kwamen ze aan met een smoesje dat dit moest via DHL en dat die duur zijn?! Als ik iets voor een klant naar het postkantoor breng, dan kost dat € 6,75! Voor dat geld wou ik hem zelf wel op komen halen. Dat kan dus ook niet!? (nee natuurlijk niet, dan lopen ze hun woekerwinst mis). Had ik maar een servicecontract moeten hebben.. ?! Die achtelijk duur is natuurlijk en niet in verhouding staat met wat je er voor weer krijgt.

    Ik hoop dat er snel meer concurrentie komt en dat dit bedrijf dan kapot gaat. Dit is geen manier van zaken doen. Afzetters!!

    Log in om te reageren
  2. kasper schreef:
    11 juni 2010 om 13:15

    Ik heb een nieuwe pinpad al moeten bestellen na c.a. 6 maanden.
    Bij de nieuwe pinpad vallen, binnen 2 maanden, spontaan scheuren in het transparante dekplaatje.
    Na contact opgenomen te hebben met ccv, werd mij medegedeeld dat er een monteur moest komen en dat wordt in rekening gebracht als externe schade.
    Deze schade moest ik dan bij mijn verzekering claimen.
    Dit is het gekste wat ik ooit onder garantie heb gehoord.

    Log in om te reageren
  3. ger schreef:
    26 juni 2010 om 08:00

    Inderdaad woekeraars, moet je een probleem hebben en bellen zondeer contract voor een probleem…26.50 per gesprek!!!!!!!!helemaal van de pot gerukt.
    failliet laten gaan dat soort bedrijven

    Log in om te reageren
  4. ger schreef:
    26 juni 2010 om 08:02

    Inderdaad woekeraars, moet je een probleem hebben en bellen zondeer contract voor een probleem… 26,50 euro per pesprek!!! Failliet laten gaan dat soort bedrijven.

    Log in om te reageren
  5. anbre schreef:
    4 september 2010 om 21:32

    Helemaal mee eens, onze nieuwe pin 28-3-2010 gekocht, geeft storing. Ik belde op, de mevrouw melde uw garantie is al verlopen !!!! Slecht 3 maanden krijg je op de volgens hun van hoogste kwaliteit????? apparatuur.
    Ik kon de monteur langs laten komen of een nieuwe bestellen…. hoeveel kost dat 400,00 euro. Ja dag!! Waar is een stukje service gebleven. Ga nooit met hun in zee. De mevrouw verbrak zelfs de lijn, fatsoen en begrip zijn daar ver te zoeken.

    Log in om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.

Populaire berichten

More articles

Uitgelicht

Marijn van Baar, M&A Director van Visma

Partnerartikel
AdvertorialWerkplek & Beheer

Overnamestrategie van Visma bouwt ecos...

Visma, leverancier van SaaS- en cloudoplossingen op het gebied van boekhouding en salarisverwerking, groeit in de Benelux door een uitgekiende...

More press releases

Footer

Direct naar

  • Carrière tests
  • Kennisbank
  • Planning
  • Computable Awards
  • Magazine
  • Abonneren Magazine
  • Cybersec e-Magazine

Producten

  • Adverteren en meer…
  • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
  • Whitepapers & Leads
  • Vacatures & Employer Branding
  • Persberichten

Contact

  • Colofon
  • Computable en de AVG
  • Service & contact
  • Inschrijven nieuwsbrief
  • Inlog

Social

  • Facebook
  • X
  • LinkedIn
  • YouTube
  • Instagram
© 2025 Jaarbeurs
  • Disclaimer
  • Gebruikersvoorwaarden
  • Privacy statement
Computable.nl is a product from Jaarbeurs
Jaarbeurs maakt gebruik van cookies

Jaarbeurs maakt gebruik van functionele, analytische, social media en advertentie-cookies. Op deze manier kunnen wij relevante informatie tonen.

Voor de meest relevante content vragen we je akkoord te gaan met advertentie- en social media-cookies. Liever niet? Dan gebruiken we alleen noodzakelijke, statistische en functionele cookies, wat kan resulteren in minder relevante content.

Voor meer info over het cookiegebruik en de verwerking van jouw persoonsgegevens kijk je in ons Privacy Statement.

Accepteren
Weigeren