Het Amerikaanse betaalplatform Stripe heeft een investering van 245 miljoen dollar ontvangen van Tiger Global Management, Sequoia en DST Global. Hiermee komt de waarde van het bedrijf op twintig miljard dollar. Het bedrijf gaat het kapitaal gebruiken voor verdere internationalisering, het uitbreiden van de mogelijkheden van zijn wereldwijde betaalnetwerk en het uitbreiden van de operationele capaciteiten en enterprisemogelijkheden.
Deze nieuwe financieringsronde werd geleid door Tiger Global Management, samen met DST Global en Sequoia. Zij voegen zich bij de huidige investeerders in Stripe, waaronder Andreessen Horowitz, Kleiner Perkins, Khosla Ventures, General Catalyst en Thrive Capital.
Nieuwe betaaltechnologie
Stripe bouwt aan een nieuw soort technologie voor het programmatisch overmaken van geld, met onder andere ondersteuning voor alternatieve betaalmethoden, digitale portefeuilles, directe integratie met de netwerken van de belangrijkste creditcardmaatschappijen, verbindingen met regionale banknetwerken en de mogelijkheid tot directe uitbetaling via betaalpassen voor derde partijen op marktplaatsen en platforms. Daarnaast richt het bedrijf zich op revenue management, waarmee gebruikers geld kunnen overmaken op manieren die de omzet verhogen, zoals het terugdringen van de decline rates en transacties in lokale valuta. Dit jaar zijn er onder meer oplossingen gelanceerd voor fraudepreventie, het uitgeven van virtuele en fysieke creditcards, fysieke betalingen en voor bedrijfsmodellen die zijn gebaseerd op abonnementen. Onlangs introduceerde Stripe zijn partnerprogramma voor apps en diensten van derden.
Vijfentwintig landen
Het Amerikaanse betaalplatofrm Stripe is momenteel actief in 25 landen. De afgelopen jaren zijn de diensten van het bedrijf gelanceerd in Nederland, Duitsland, Scandinavië, Hong Kong, Singapore, Japan en Nieuw Zeeland. Ook draaien er pilots in India, Mexico en Brazilië. Vandaag kondigt Stripe tevens de opening van een nieuwe ‘developer hub’ in Singapore aan, om beter te kunnen voorzien in de behoeften van klanten in de regio Azië.