TomTom Telematics, de divisie voor voertuigtelematica, connected car-diensten en vlootbeheer levert Webfleet aan de bezorgdienst van Albert Heijn. Door die nieuwe software hoopt de supermarktketen online bestelde boodschappen nauwkeuriger te bezorgen. Het wil met een nauwkeurigheid van vijftien minuten aan kunnen geven wanneer de bezorger op de stoep staat. Eerder was de marge voor het tijdstip van bezorging ongeveer twee uur.
De track & trace-toepassing van TomTom Telematics wordt gekoppeld aan de bestaande Control Tower-omgeving voor gedigitaliseerde herplanning van Simacan. Bij filevorming en in geval van vertragingen moet ritinformatie direct worden aangepast.
TomTom Telematics is een businessunit van TomTom die zich volledig richt op fleet management, voertuigtelematica en connected car-diensten. Webfleet, dat als Software-as-a-Service-oplossing (SaaS) wordt gebruikt, moet bedrijven onder meer ondersteunen bij het verbeteren van bedrijfsprestaties, voertuigprestaties en de besparing op brandstof.
TomTom Telematics meldde halverwege 2015 al een mijlpaal in de wereldwijde expansie van Webfleet. In het bericht over de levering van Webfleet aan de AH-bezorgdienst meldt het dat er wereldwijd 625.000 abonnementen zijn afgesloten. TomTom Telematics levert verschillende oplossingen voor onder meer verzekeringsmaatschappijen, verhuurbedrijven, leasemaatschappijen, auto-importeurs, zakelijke dienstverleners en de detailhandel.