Het schadebedrijf van SNS Reaal gaat gebruik maken van de Quinity Insurance Solution (QIS). Deze webgebaseerde standaardoplossing van het Utrechtse Quinity gaat de huidige polis- en schadeadministraties vervangen. In 2012 gaat QIS live voor de particuliere verzekeringsproducten als woonhuis en inboedel. De verzekeraar wil QIS ook inzetten voor de zakelijke schadeproducten.
Als eerste zet SNS Reaal QIS in voor de particuliere verzekeringsproducten als woonhuis en inboedel. Hiermee wil de verzekeraar straight through processing (volautomatische afhandeling van transacties) realiseren, kosten reduceren, en producten snel en gemakkelijk kunnen aanpassen wanneer de markt daarom vraagt.
In 2012 gaat QIS voor deze producten live. Met QIS biedt SNS Reaal een web-based geïntegreerde oplossing voor medewerkers, intermediairs en klanten. Het systeem ondersteunt automatische acceptatie, de gegevens hoeven maar eenmalig te worden ingevoerd en de circa zesduizend tussenpersonen waar Reaal mee samenwerkt kunnen straks via een vernieuwd extranet producten afsluiten.
Standaardaanpak
SNS Reaal startte medio 2009 met de herstructurering van zijn productgroep Verzekeringen en Pensioenen. Daarbij kiest het financiële zoveel mogelijk voor één merknaam en één ondersteunend ict-platform.
Eerder dit jaar kondigde Aegon Schade aan zijn polis- en schadeadministratie te laten vervangen door de standaardoplossing van Quinity. Bij het bedrijf in Utrecht werken 115 man.