Ict-detacheerder Peak-IT wil zich meer gaan onderscheiden als dienstverlener. Het bedrijf gaat dit doen door zich op dienstverleningsvlak duidelijker te positioneren. Via een campagne probeert Peak-IT klanten duidelijk te maken dat het bedrijf complexe ict-processen en -projecten full service kan begeleiden.
Peak-IT, van oudsher sterk in advies, beheer en support van infrastructuur en applicaties, heeft de organisatie dusdanig aangepast dat het als dienstverlener de regie over bedrijfskritische ict-opdrachten voor klanten kan voeren. Het bedrijf richt zich hierbij vooral op middelgrote en grote bedrijven.
Verfrissende externe kijk
'Wij merken dagelijks dat bedrijven het prettig vinden om één vast aanspreekpunt te hebben voor al hun ict-vraagstukken', zegt Peak-IT-directeur Maarten Cobelens. 'Bedrijven erkennen het belang van moderne ict-oplossingen maar missen vaak bepaalde specialismen of extra capaciteit binnen hun organisatie voor de invulling hiervan. Een verfrissende externe kijk op de eigen ict-omgeving biedt solide oplossingen die een basis vormen voor een lange samenwerking.'
De nieuwe campagne van Peak-IT zal in september 2012 te zien zijn op billboards en via direct mail-acties en zal daarnaast te horen zijn op de radio. Ook de website is vernieuwd en biedt middelgrote en grote ondernemingen eenvoudiger toegang tot effectieve ict-oplossingen voor een efficiënte bedrijfsvoering.
Goh, gaan ze niet redden ,met “puistenkoppies” van 20 jaar;-)
Gaan ze nu ook “zwaardere” jongens aannemen, of is het weer een marketing strategie de klant minder voor meer verkopen.
Petertje,
het zal je ongetwijfeld opgevallen zijn dat tijden veranderen. Bedrijven die willen overleven zullen zich aan moeten passen. Peak IT werkt daar in ieder geval aan. overigens zullen de “puistenkoppies” er ook nog wel rondlopen. toch prettig om te weten dat schoolverlaters nog ergens serieus genomen worden
Ik begrijp de reactie van Petertje wel (zijn naam doet overigens vermoeden dat hij zelf nog onder de puistjes zit, dat zal wel een misvatting zijn)
Peak wil graag weer wat leven in de brouwerij hebben, het gaat momenteel immers niet zo best met de detacheringsbranche.
Desondanks lijkt het erop dat er weinig verfrissend in het (nieuwe ?) beleid te vinden is,
het is gewoon hetzelfde wat alle anderen doen.
In tegenstelling tot wat directeur Cobelens weet te melden willen de de meeste opdrachtgevers gewoon dat ze iemand aan de telefoon krijgen die naar ze luisterd en het probleem oplost of dat ze iemand de vloer krijgen die daar voor zorgt. en dat graag zonder absurde tarieven, waar een hele hofhouding van betaald moet worden, en ook willen ze graag mensen met vakinhoudelijke kennis.
Geen gebakkenlucht verhalen dus maar gewoon de klant bieden wat deze nodig heeft.
Zo’n eenvoudig concept dat kenlijk slechts enkele eenvoudige zelfstandigen ertoe in staat zijn.
Ik hoop dat ik mij vergis met mijn simpele visie, zonder bedrijven als Peak zal het immers ook niet goed aflopen met de automatisering.
@Adriaan, schoolverlaters worden wel serieus genomen maak je daar niet te druk om, pas na 40 en hoger met 10-20 jaar ervaring wordt je veel minder serieus genomen.
Detacheerders mikken juist op de groep 20-35 jaar, als je “zwaarder” op dienstvelening wilt inzetten zal je toch ook “zwaargewichten” erbij nodig hebben en die vragen een wat beter salaris.
Mensen met goede certificeringen (lees veel) kunnen weer veel beter als zelfstandige aan de slag gaan dan hou je meer over.
Detacheerders willen je het liefst voor 80 per uur wegzetten en er jou maar 20 betalen als je geluk hebt, die markt veranderd nooit.