De van oorsprong Nederlandse leverancier van marketingsoftware Blueconic krijgt een financiële injectie van dertien miljoen dollar. Het geld is afkomstig van een groep Amerikaanse investeerders en wordt gebruikt voor marktexpansie.
Blueconic biedt een webdienst waarmee marketeers op de juiste wijze het gesprek met klanten en online bezoekers kunnen aanknopen. Dit zogeheten customer data platform wordt onder meer ingezet door T-Mobile, ING en ANWB. De onderneming is een afsplitsing van de Nijmeegse softwareleverancier GX Software en verplaatste zijn hoofdkantoor in 2014 naar Boston.
Kansen
Volgens het bedrijf kunnen organisaties zich onderscheiden door in elke fase van de klantcyclus specifieke persoonlijke ervaringen te creëren voor de klant. Doordat bij de inzet van klantgegevens vaak oude technologie en processen worden gebruikt, laten organisaties kansen liggen. Zo kunnen ze vaak niet snel reageren en weten ze geen raad met privacyvoorkeuren. Customer data platformen zouden hierbij een oplossing bieden.
In 2014 haalde Blueconic een eerste investering van drie miljoen dollar op voor productontwikkeling en expansie naar de VS. De toenmalige investeerder Sigma Prime Ventures is ook een van de geldschieters van de kapitaalinjectie die nu is aangekondigd. Deze nieuwe investering wordt echter geleid door Spring Lake Equity Partners.