Callcenterbedrijf Webhelp Nederland heeft een meerderheidsbelang verkregen in Telecats, specialist in taal- en spraaktechnologie uit Enschede. Het gaat om oplossingen als klantidentificatie, call routering, selfservice en analytics die callcenters in Europa gebruiken voor het afhandelen van gesprekken.
Volgens Webhelp Nederland beïnvloedt het gebruik van spraaktechnologie in callcenters de medewerkerstevredenheid op een positieve manier, terwijl de afhandeltijden en het herhaalverkeer afnemen.
Webhelp Nederland is onderdeel van het Franse bedrijf Webhelp. Dat heeft de ambitie een wereldwijde business process outsourcer (bpo) te worden op het gebied van contactcenters. In 2016 nam Webhelp partijen over op het gebied van social media (Netino) en digitale strategie (My Studio Factory).
In 2014 kocht het Franse bedrijf van KPN callcenter SNT (nu Webhelp Nederland) en de Franse financiële bpo-speler FDI. Eind dat jaar werd ook nog het callcenter R Systems Europe ingelijfd, net als Telecats, eveneens afkomstig uit Enschede.