Ict-dienstverlener Capgemini voegt de bedrijfssoftware van erp-leverancier Unit4 toe aan zijn aanbod voor busniness process outsorcing (bpo). De dienstverlener ziet de vraag naar bpo-software die als webdienst wordt geleverd toenemen. De dienstverlener verwacht ook te profiteren van bedrijven die hun erp-software steeds vaker als webdienst afnemen.
‘Meer dan tweederde van de bedrijven wil de komende drie jaar erp-oplossingen vernieuwen’, zegt Christopher Stancombe, ceo van de bpo-tak van Capgemini. De erp- en bedrijfsapplicaties van Unit4, die als clouddienst worden geleverd, zijn toegevoegd aan Capgemini’s Business Process as a Service-aanbod (BpaaS).
Door de samenwerking vergroot de dienstverlener zijn aanbod van backoffice-oplossingen in de cloud voor grote bedrijven. Aan de andere kant vergroot Unit4 het partnernetwerk dat zijn software aan de man kan brengen.
Capgemini integreert processen, toepassingen en infrastructuur. Door de software van Unit4 toe te voegen aan het cloudgebaseerde ecosysteem wil de dienstverlener zijn klanten meer flexibiliteit in hr-, inkoop-, financiële,- en accountingprocessen bieden.
BpaaS
Met hun partnerovereenkomst spelen Capgemini en Unit4 naar eigen zeggen in op de toenemende vraag naar BPaaS-oplossingen (Business Process as a Service). Het aanbod is vooral gericht op het onderwijs, non-profit organisaties, zakelijke dienstverleners, detailhandel en de financiële sector in Scandinavië, Noord-Amerika, Duitsland, Spanje, Nederland, Het Verenigd Koninkrijk, Ierland en de regio Asia-Pacific.
Capgemini heeft ook partnerovereenkomsten met erp-leveranciers als SAP, Microsoft en NetSuite.