Bedrijfssoftwareleverancier ServiceNow heeft Frank Beerlage (48) benoemd tot country manager Nederland. In die rol moet hij de internationale groeistrategie vertalen naar de Nederlandse organisatie. De omzet moet in vier jaar tijd verviervoudigd worden, er komt een nieuwe channel-strategie en medewerkers gaan zich op specifieke klantgroepen richten.
Beerlage neemt de plaats in van Leon de Werker die overstapt naar VMware. De nieuwe country manager werkte eerder voor SAP en Teradata. Beerlage start op het moment dat ServiceNow een omzetgrens van een miljard dollar heeft gepasseerd en zich tot doel stelt om in 2020 wereldwijd een omzet van 4 miljard dollar te bereiken.
Aan Computable vertelt hij dat voor de Nederlandse organisatie de groeidoelstelling ook in de richting van een verviervoudiging van de omzet ligt. Hij vertelt dat naast ict-servicemanagement het bedrijf zich sterker wil profileren op ict-diensten voor procesverbetering voor onder meer hr, financiële en juridische dienstverlening. Er wordt een channel-programma gestart waarbij nieuwe partners en resellers de oplossingen gaan verkopen en implementeren. Beerlage ziet grote klanten zoals overheden en banken bewegen naar ict uit beveiligde cloudomgevingen en verwacht daar de komende jaren te groeien.
‘Ons doel is om de manier waarop we privé ict gebruiken en communiceren ook zakelijk in te zetten. We appen bijvoorbeeld steeds vaker, maar als we op kantoor komen dan gaat het ineens weer via e-mail. ServiceNow richt zich op systemen die de workflow aanpassen op een manier van werken die past bij de wijze waarop mensen thuis met ict omgaan.’ Daarbij zijn de pijlen zowel gericht op kleine bedrijven als grote organisaties als overheden en banken, vertelt Beerlage. Ook ondersteunt het bedrijf het gebruik van apps voor het afnemen van diensten, zoals bijvoorbeeld Uber en Airbnb een app inzetten.
KPN en KPMG
ServiceNow heeft zijn Europese Hoofdkantoor in Nederland gevestigd, daar werken 350 mensen, waarvan een deel ook andere landen ondersteunt. Het bedrijf telt in Nederland ongeveer tweehonderd klanten. KPMG en KPN zijn voorbeelden van grote Nederlandse klanten.