Bouwconcern Heijmans heeft zijn contract met ict-dienstverlener Centric verlengd en uitgebreid. De nieuwe overeenkomst gaat in op 1 januari 2016, waarbij Centric naast het leveren van it-beheer- en helpdeskdiensten ook de operationele regie over de (cloud)diensten van derde partijen voor Heijmans gaat regelen. De looptijd van het nieuwe contract is niet bekendgemaakt.
In 2008 sloot Heijmans een zesjarig contract met Centric. Met de afloop van deze overeenkomst in zicht besloot het bouwbedrijf een cloudstrategie in te voeren. Na een marktverkenning viel de keuze opnieuw op Centric.
De huidige architectuur wordt teruggebracht naar één datacenter, waarbij de meeste diensten worden geleverd vanuit een private cloud gehost door Centric. Een aantal diensten wordt afgenomen uit de public cloud, waaronder Microsoft Office 365 en Microsoft Azure. Centric voert als broker de operationele regie over de verschillende (cloud)diensten die Heijmans afneemt bij derde partijen.
Ook draagt Centric wederom zorg voor de inrichting van de servicedesk en de fysieke ondersteuning bij technische vragen van Heijmans-medewerkers.