Het coronavirus heeft drastische gevolgen over hoe we samenwerken. It-communicatie en de cloud spelen hierin een belangrijke rol. Wie als ict-bedrijf vragen heeft over digitaal samenwerken en hoe met de technologie erachter om te gaan, kan voortaan terecht op een Slack-kanaal dat cloud-brancheorganisaties in het leven hebben geroepen.
Het kanaal is een initiatief van ISPConnect, Dutch Datacenter Association (DDA), de Vereniging van Registrars (VvR), Dutch Hosting Provider Association (DHPA) en Fiber Carrier Asscociation (FCA).
Heb je iemand nodig die lokaal in je datacenter een server erbij prikt? Wil je weten hoe je aan deskundig personeel komt, of heb je bijvoorbeeld een vraag over betalingen aan leveranciers? Dan geven de experts van deze organisaties antwoord.
Een Slack-kanaal houdt het midden tussen een forum en een chatroom. De manier van praten is zoals een chatroom, maar alle berichten worden opgeslagen en zijn zoekbaar voor iedereen die binnenkomt.
Kritiek
‘Juist voor bedrijven in de hosting en cloud is continuïteit van dienstverlening extreem belangrijk – heel veel werkzaamheden gebeuren online en virtueel. Al worden diensten van onze leden en partners (nog) niet expliciet als kritiek bestempeld door de overheid, ze zijn dat wel’, zegt directeur Simon Besteman van ISPConnect namens de initiatiefnemers.
‘De bedoeling van het Slack-kanaal is dat ondernemers uit de sector issues met elkaar kunnen delen, elkaar en ons vragen kunnen stellen, om hulp kunnen vragen en hulp aanbieden. Het kanaal is open voor iedereen. Gooi jouw vraag erin en deel met de community van hosters, cloud providers, registrars, carriers en datacenters die tijdens deze crisis gaan samenwerken om elkaar te helpen er doorheen te komen,’ aldus Besteman.