Onder de vlag van The Data Agency zijn platformbedrijf Invenna en software-organisatie Human Inference een fusie aangegaan. De groep versterkt hiermee zijn technologiedivisie en biedt in de Benelux een customer data platform (cdp) met master data management (mdm)-technologie aan. Invenna-directeur Pieter Hallewas is hierdoor ook directeur geworden van Human Inference. Voor de hoofdjury van de Computable Awards 2023 reden om Pieter Hallewas van Invenna en Human Inference te nomineren in de categorie CxO.
Onder de vlag van The Data Agency levert Invenna een combinatie van cdp-technologie en consultancy. De platformtechnologie richt zich op het ontsluiten, samenbrengen, toepassen en monitoren van klantdata, voor klanten in de financiële sector, media, retail, goede doelen en automotive. Human Inference is sinds 2019 onderdeel van The Data Agency en biedt al meer dan 35 jaar softwareoplossingen voor datakwaliteit en mdm-technologie aan. Deze zijn gebaseerd op natuurlijke taalverwerking, fuzzy-logic technieken en een matching-engine die patronen herkent. Hiermee worden databases op een slimme manier gecontroleerd, gecorrigeerd en beheerd, door organisaties als de Belastingdienst, Politie en Stichting BKR.
Door de twee merken samen te voegen ontstaat er één bedrijfsoplossing waarmee organisaties doorlopend klanten, gegevens en personen herkennen en deze informatie direct toepassen, bijvoorbeeld voor risicobeoordelingen, maar ook in marketingcampagnes en -analyses. Omdat data centraal worden beheerd, bewaakt en gebruikt, blijven organisaties compliant en communiceren ze relevanter. Dit maakt Invenna het enige data platformbedrijf in de Benelux dat een cdp aanbiedt met mdm-technologie voor onder andere know your customer, marketing en it. Pieter Hallewas merkt ook dat steeds meer bedrijven complexe datastromen hebben waardoor zij behoeften hebben aan een sterke mdm-oplossing die onderdeel vormt van hun cdp. Tot op heden was zo’n geïntegreerde oplossing niet beschikbaar. Door de samenvoeging en integratie bieden de organisaties nieuwe mogelijkheden: van het vereenvoudigen van hun it landschap en het verbeteren van de dienstverlening tot het verkleinen van bedrijfsrisico’s en relevantere klantcommunicatie.