Gassan Diamonds zet SAP Emarsys Customer Engagement voor een zo persoonlijk en relevant mogelijke customer experience. Het wil de behoeften van de klant begrijpen nog voordat die zich hier zelf bewust van is. Het kopen van een diamant, juweel of horloge is meer dan alleen een aankoop. Het gaat vaak om het vieren van een bijzonder moment, zoals een jubileum, verjaardag of verloving. Het verwachtingspatroon van de klant ligt enorm hoog. Daarom is het essentieel om een serviceniveau te bieden waarmee het boven verwachting presteert. Een onvergetelijke ervaring kan alleen met een uitmuntende service op persoonlijk niveau. Voor de hoofdjury van de Computable Awards 2023 reden om SAP Emarsys Customer Engagement te nomineren in de categorie Customer Experience.
Die service stopt echter niet bij dat ene aankoopmoment. Gassan Diamonds wil in de volledige customer journey een gepersonaliseerde ervaring van hoge kwaliteit bieden via alle kanalen. Dat betekent bijvoorbeeld dat de klant op zelfgekozen momenten relevante inspiraties voor producten of merken ontvangt. Met een omnichannelstrategie en een datagedreven aanpak zorgt het ervoor dat de ervaring op ieder moment in de klantreis uitmuntend is.
Voor de transitie naar een omnichannel- en een zo persoonlijk mogelijke benadering moest Gassan de klantgegevens integreren en intelligente tools omarmen. Om vanuit marketing een volgende stap te kunnen zetten, is er gekozen voor de marketingsoftware van SAP. Hiermee kan het bedrijf klantdata ontsluiten, goede segmenten bouwen en op een intelligente manier de klant bedienen. Op deze manier leert het klanten beter kennen en kunnen de verwachtingen beter worden ingevuld.