Salesforce heeft Tableau Cloud geïntroduceerd, de snelste en eenvoudigste manier voor klanten om de volledige waarde van Tableau op bedrijfsschaal te benutten. Echter gooide Salesforce nog tweemaal hoge ogen bij de Computable Awards 2023 in de categorie Customer Experience. Ook de Salesforce Data Cloud wordt nu ondersteund door Tableau. Hierdoor kunnen bedrijven klantgegevens beter begrijpen en ontsluiten en in realtime, op schaal bruikbare inzichten leveren. Tot slot heeft Salesforce ook Customer 360, een geïntegreerd crm-platform dat bedrijven en klanten dichter bij elkaar brengt, waar ze ook zijn. Voor de hoofdjury drie redenen om Salesforce te nomineren in deze categorie.
Tableau Cloud bevat nieuwe innovaties om de productiviteit te stimuleren door intelligente, krachtige en gebruiksvriendelijke analytische tools te leveren waarmee iedereen inzichten kan blootleggen en met vertrouwen data-gedreven beslissingen kan nemen. Tableau Cloud biedt een analytics-platform om klanten tegemoet te komen op de plek waar ze hun bedrijf het liefst runnen. Tableau is een integraal onderdeel van de Salesforce Customer 360 en stelt klanten in staat om bruikbare inzichten te verkrijgen uit al hun vertrouwde data, door één enkele bron van waarheid te creëren die altijd en overal toegankelijk is.
Salesforce Data Cloud wordt nu ook ondersteund door Tableau. Hierdoor kunnen bedrijven klantgegevens beter begrijpen en ontsluiten en in realtime, op schaal bruikbare inzichten leveren. Het stelt elk bedrijf in staat miljarden datapunten die zijn opgeslagen en geharmoniseerd in Data Cloud, te analyseren met behulp van Tableau, om vervolgens inzichten te visualiseren, verkennen en automatiseren en actie ondernemen. Omdat Data Cloudbovendien geïntegreerd is met Tableau, kunnen bedrijven de kosten voor datawarehousing verlagen, de doorlooptijd vergroten en betere beslissingen nemen door al hun gegevens en analyses op één plaats samen te brengen.
Customer 360 omvat het hele spectrum van de Salesforce-technologie. Dit geïntegreerde crm-platform brengt bedrijf en klanten bij elkaar, waar ze ook zijn: het optimaliseert elk bedrijfsproces waarbij klantinteractie plaatsvindt, zoals marketing, sales, commerce en klantenservice. Customer 360 brengt de marketing-, sales-, commerce-, service- en it-afdeling op één lijn met eenvoudig te begrijpen data die centraal wordt bewaard in een geïntegreerd crm-systeem. Met een compleet klantbeeld kunnen teams een consistente en persoonlijke customer experience bieden die een sterke en langdurige relatie bevordert.