HubSpot heeft de nieuwe tools ChatSpot.ai en Content Assistant op de markt gebracht. De tools, beide aangedreven door kunstmatige intelligentie (ai), stellen gebruikers onder meer in staat om onderzoek te doen, rapporten op te stellen, gegevens toe te voegen aan HubSpot, blogberichten te genereren en trefwoordonderzoek uit te voeren. Hierdoor kunnen klanten tijd besparen en tegelijkertijd een betere band opbouwen met hun publiek. Voor de hoofdjury van de Computable Awards 2023 reden om HubSpot te nomineren in de categorie Customer Experience.
De introductie van ChatSpot.ai en Content Assistant borduren voort op HubSpot’s eerdere investeringen in ai, waaronder conversation intelligence, data quality tooling, data enrichment, predictive ai, contentoptimalisatie en meer. Beide tools zijn aangedreven door OpenAI en creëren efficiëntie voor marketing, sales en customer service professionals.
ChatSpot.ai helpt HubSpot-klanten bij het uitvoeren van verschillende taken middels een ai-chatfunctie die gesprekken voert in natuurlijke taal. De tool helpt gebruikers om contacten en bedrijven toe te voegen aan het HubSpot CRM, aangepaste rapporten te maken voor marketing, verkoop en klantenservice en professionele, effectieve verkoop e-mails op te stellen die gepersonaliseerd zijn voor de ontvanger. Content Assistant helpt marketing- en verkoopteams bij het bedenken, creëren en delen van content in enkele minuten. Het kan onder andere blogtitels voorstellen voor producten en diensten en vervolgens een complete blogpost voor die titel genereren, inhoud schrijven voor blogberichten, landingspagina’s, websitepagina’s, verkoop- en marketingmails en kennisbankartikelen en content marketing workflows stroomlijnen op één plek, waardoor teams tijd en energie besparen.