SHV Energy wilde beter inzicht krijgen in zijn gedecentraliseerde it-omgeving en gebruikmaken van aanwezige data om sneller te kunnen reageren op nieuwe zakelijke kansen en kosten te beheersen. Op operationeel niveau waren wereldwijde initiatieven gepland rondom inkoop, hr en Salesforce-optimalisatie, waarvoor integratie van zakelijke applicaties van lokale units nodig was. SHV Energy zocht een manier om te transformeren naar een genetwerkte, maar gedecentraliseerde organisatie die gemakkelijk kan schalen om aan nieuwe behoeftes in de organisatie en in de markt te kunnen voldoen. Capgemini en Boomi boden uitkomst. Voor de hoofdjury van de Computable Awards 2023 reden om het project ‘Sneller reageren op nieuwe zakelijke kansen’ te nomineren in de categorie Grootzakelijk project.
Met een gestage groei en een steeds grotere concurrerende markt wist SHV Energy dat het nodig was om zijn technologieplatformen te moderniseren. Het bedrijf had echter een aanzienlijke hoeveelheid waardevolle informatie opgeslagen in legacy-applicaties over de hele wereld. Met behulp van Capgemini Nederland creëerde SHV Energy een Integrations Competence Center (ICC) op basis van Boomi’s best practice aanbevelingen en het Boomi AtomSphere Platform.
Het Boomi Platform hielp het bedrijf met het bouwen van een solide basis om het onboarden van wereldwijde en lokale applicaties makkelijker te maken, het verbeteren van betrouwbaarheid, veerkracht en flexibiliteit van de integratie infrastructuur en de schaalbaarheid door integraties en integratiepatronen opnieuw te gebruiken. Ook werd de onbeheersbare complexiteit van point-to-point integraties vermeden, hielp het bij het overstappen van traditionele batchintegraties naar near-real-time integratie en bood het up-to-date informatie voor klantenservice-medewerkers die systemen als Salesforce gebruiken. Het Boomi AtomSphere Platform geeft SHV Energy de mogelijkheid om steeds verder te automatiseren door systemen met elkaar te laten communiceren.