ServiceNow biedt servicemanagement voor iedere afdeling binnen een organisatie. De oplossing ServiceNow Service Management wordt geleverd via de ServiceNow Enterprise Cloud, die vanaf het begin ontworpen is als het cloudplatform dat werk uit handen moet nemen.Voor de algemene jury van de Computable Awards 2020 reden om ServiceNow te nomineren in de categorie Software / SaaS.
De ServiceNow Enterprise Cloud maakt gebruik van een multi-instance architectuur. Hoogstaande beveiligingsfeatures beschermen klantdata en voldoen aan de hoogste eisen op het gebied van compliance en regelgeving. De ServiceNow Enterprise Cloud kan opgeschaald worden naar de wensen en eisen van de grootste multinationals. Het cloudbased platform en de oplossingen van ServiceNow bieden digitale workflows die de ervaring en productiviteit van zowel werknemers als organisaties verbetert. Klanten van ServiceNow maken gebruik van het servicemodel om workflows te definiëren, te structureren en te automatiseren. Zo worden ze minder afhankelijk van e-mail en spreadsheets en wordt de interne dienstverlening gemoderniseerd en inzichtelijk gemaakt.
ServiceNow Service Management is anders dan andere it-servicemanagement-aanbieders omdat het servicemanagement uitbreidt naar iedere afdeling binnen een organisatie. Hiermee structureert en automatiseert het de complete manier van werken voor zowel de it als de business en verandert het de manier waarop bedrijven ondernemen meetbaar positief.