Datto richt zich volledig op managed service providers. Het bedrijf stelt msp’s in staat om meer te verkopen en hun bedrijf te laten groeien. Datto heeft een Services-team dat bestaat uit veertig medewerkers. Deze medewerkers bedienen Datto-partners en helpen ze nieuwe oplossingen te installeren. Het team focust zich op Autotask PSA, Datto RMM en Datto BCDR en kan tot tweeduizend implementatiepakketten voltooien in een jaar tijd. Voor de algemene jury van de Computable Awards 2020 reden om Datto te nomineren in de categorie Services.
Het Services-team van Datto volgt partners in hun proces van het aanschaffen en implementeren van een Datto-product, ondersteunt ze en zorgt ervoor dat ze het best mogelijke pad bewandelen voor hun bedrijfstype. Partners die gebruikmaken van Datto’s Services-team profiteren van een implementatieportal die de partner toont waar ze zich in het implementatieproces bevinden en voorziet in trainingsmateriaal, zoals video’s en documentatie. De implementatie is daarnaast erg flexibel. Als de partner of het implementatieteam zich tijdens het implementatietraject realiseren dat ze bijvoorbeeld tijdelijk op één aspect moeten focussen, dan kan het proces worden aangepast aan de behoeften van de partner.
Vroeger leverde Datto implementatiediensten voor Autotask PSA en Datto RMM. Dit zijn essentiële tools voor het runnen van een msp-bedrijf. Echter, door de toenemende complexiteit van het it-landschap en de snelle opkomst van ransomware en andere it-bedreigingen heeft het Datto Services-team ook implementatiediensten voor business continuity and disaster recovery (BCDR) geïntroduceerd. Datto helpt msp’s deze nieuwe diensten aan hun aanbod toe te voegen, zodat zij mkb-klanten kunnen helpen snel en effectief te herstellen van een calamiteit.