Ctac heeft voor Action een nieuwe versie van de kassa-omgeving in ruim zes weken ingevoerd. Zo’n 1300 Action-winkels in West-Europa zijn gemigreerd naar deze versie 5 van het point-of-sale-systeem (pos) XV Retail en Omni Customer Loyalty-programma. De winkelketen van huishoudelijke spullen liep bij de vorige versie tegen de grenzen aan van internationale uitbreiding en het invoeren van nieuwe producten. Voor de algemene jury van de Computable Awards 2019 reden om Ctac te nomineren in de categorie Service-integrator van het Jaar.
Van de meer dan zesduizend artikelen die Action biedt, behoort ongeveer een derde tot het vaste aanbod. De rest van het assortiment is variabel en wisselt snel. Wekelijks komen er honderdvijftig tot tweehonderd nieuwe producten binnen. Na de implementatie van het pos-systeem XV5 kan de winkelketen nog grotere volumes aan en is flexibel op- en afschalen mogelijk. Ook zijn nieuwe Action-winkels direct aan te sluiten op de pos-omgeving. Daarvoor is alleen het invoeren van het adres voldoende.
Daarnaast zijn alle kassa’s in alle filialen aangesloten op de zogeheten XV Retail Online Server. Op deze manier zijn de kassa’s altijd verbonden en worden prijswijzigingen direct doorgevoerd. Action heeft zo’n 1300 winkels in Nederland, België, Frankrijk, Duitsland, Luxemburg, Oostenrijk en Polen. Het van oorsprong Nederlandse bedrijf is tegenwoordig in handen van de Britse investeringsmaatschappij 3i.