Unless, het platform voor personalisatie van websites, heeft een nieuwe toepassing gelanceerd waarmee op iedere website automatisch kan worden vastgesteld of een bezoeker ook daadwerkelijk klant gaat worden. Met de Unless-technologie kan vervolgens iedere bezoeker op persoonlijke wijze worden aangesproken op de website, met een nog groter slagingspercentage als gevolg. Voor de algemene jury van de Computable Awards 2019 reden om Unless te nomineren in de categorie Digital- & E-commerceleverancier van het Jaar.
De korte aandachtsspanne van bezoekers op het web heeft grote gevolgen voor commerciële websites. Gemiddeld worden niet meer dan twee van de honderd bezoekers ook uiteindelijk klant. Als je iedere bezoeker aanspreekt op een persoonlijke manier, verbetert de conversie enorm. Maar dan moet je wel goed weten wat voor soort mens je bezoeker is. Met machine learning kan Unless dat nu heel goed voorspellen.
De dienst van Unless is eenvoudig aan iedere bestaande website te koppelen. Vervolgens kunnen doelstellingen worden bepaald die te maken hebben met het succes van de online business. De nieuwe algoritmes van Unless voorspellen de kans op succes van iedere nieuwe bezoeker. Die kans kan vervolgens verder worden vergroot door personalisatie van de website. Voor ieder van die doelgroepen kan namelijk de online gebruikerservaring een beetje worden aangepast via de simpele Unless editor. Denk hierbij aan titels, teksten, plaatjes of buttons die beter passen bij de aard van de doelgroep. Unless zorgt er dan voor dat iedere bezoeker een unieke versie van de website ziet, die speciaal voor hen is aangepast.