De 75-jarige supermarktketen Dirk viert zijn jubileum met een nieuwe website. Bij de ontwikkeling ervan schakelde moederbedrijf Detailresult internetbureau Snakeware uit Sneek in. De bouwtijd van Dirk.nl was zo’n zes tot acht maanden. Het beheer wordt uitgevoerd door Detailresult in samenwerking met Snakeware. Voor de algemene jury van de Computable Awards 2019 reden om Snakeware te nomineren in de categorie Digital- & E-commerceleverancier van het Jaar.
Voor zijn weboplossingen gebruikt Snakeware zijn eigen, sinds eind jaren ’90 ontwikkelende contentmanagementsysteem, gebaseerd op .Net-technologie met api back-end en VUE front-end. Bij de opbouw van Dirk.nl is uitgegaan van het kleinste scherm van de klant, de mobiel. Op deze manier denken de bouwers de beste gebruikerservaring te garanderen op zowel mobiel, tablet als desktop. Uiteindelijk moeten zo’n 750.000 tot een miljoen bezoekers per maand gebruikmaken van de site. Daarnaast gaat op korte termijn een nieuw online kanaal open: de Dirk-app, als verlengstuk van de nieuwe website.
De website is op een aantal punten vernieuwd. Zo is naast de aanbiedingen het volledige assortiment van Dirk nu online te bekijken. Vanuit dit aanbod is een digitaal boodschappenlijstje samen te stellen op Dirk.nl, waarbij tevens recepten zijn toe te vegen aan de digitale lijst. Ook worden online campagnes meer in lijn gebracht met offline acties.