Michiel Schipperus is ceo en managing partner van Sana Commerce. Hij werkt al sinds 1999 in e-commerce toen hij zich aansloot bij ISM eGroup. Hier is het concept van Sana Commerce geboren. Door de jaren heen heeft Schipperus tal van distributeurs en fabrikanten geadviseerd hoe ze een succesvol online verkoopkanaal kunnen opzetten. De lessen die geleerd zijn uit die honderden zakelijke e-commerceprojecten zijn gebruikt om het Sana Commerce-product te ontwikkelen. Samen met zijn team is het zijn missie om met Sana distributiebedrijven en fabrikanten te laten zien dat de weg naar online succes korter is dan zij denken. Voor de algemene jury van de Computable Awards 2018 reden om Michiel Schipperus te nomineren in de categorie CxO van het Jaar.
Schipperus is de drijvende kracht achter Sana Commerce. Zijn enthousiasme en focus inspireren het hele team en zorgen ervoor dat iedereen binnen het bedrijf altijd gemotiveerd is zo goed mogelijk bij te dragen aan de missie van Sana. Deze a-player mentaliteit zorgt samen met de scaling-up methodiek, de klantgerichte visie en uiteraard het sterke product van Sana, voor de aanzienlijke internationale groei van het bedrijf. Onder zijn visie is Sana dit jaar ook gestart met growth hacking, een nieuwe werktactiek dat moet gaan helpen om sneller te groeien en om klanten te helpen.
Dankzij de inzet van Schipperus en het hele team blijft de organisatie innoveren en groeien. Dit is niet alleen terug te zien in het stijgende aantal klanten (167 nieuwe klanten), de internationale groei van het bedrijf (inmiddels meer dan 250 medewerkers wereldwijd, actief in tien landen) en het partnernetwerk, maar ook in de continue innovatie van de onderneming en het product. Zo is bijvoorbeeld op dit moment het businessmodel van Sana Commerce aan het transformeren van perpetual naar SaaS.