De Nederlandse scale-up Wonderkind is inmiddels actief in ruim 25 landen en slaat nu ook zijn vleugels uit naar Amerika. Via het Oranje Handelsmissiefonds wil het de deuren naar dit land openen. Dat fonds helpt Nederlandse ondernemers om internationaal te groeien. Het wervingsbedrijf zet het fonds het komende jaar in om de stap naar de Verenigde Staten maken. Daarvoor opent het een kantoor in New York. Je hebt namelijk lokale vertegenwoordiging om klanten aan te sluiten en zo Amerika te veroveren. Voor de algemene jury van de Computable Awards 2018 reden om Wonderkind te nomineren in de categorie Detachering- & Recruitmentspecialist van het Jaar.
Via Wonderkind is ‘onbereikbaar’ talent ineens wel beschikbaar. De meeste mensen zijn niet actief op zoek naar een nieuwe baan en de mensen die wel op zoek zijn, zijn niet per se de mensen die bij de vacature passen. Door vacatures te richten op latent werkzoekenden, wordt de vijver waarin je vist minstens vijf keer zo groot.
Wonderkind biedt een recruitmentoplossing, waarbij op basis van kunstmatige intelligentie gepersonaliseerde vacature-advertenties worden ontwikkeld. Deze advertenties worden niet op vacaturewebsites getoond, maar op online plekken waar potentiële werknemers zich in het dagelijkse online leven bevinden. Wonderkind is opgericht in 2016 door vier medewerkers. Inmiddels heeft het ruim zeventig man in dienst. Afgelopen maart ontving het bedrijf, toen nog Recruitz.io geheten, een investering van twee miljoen euro van investeringsfonds Slingshot.