CX Company, aanbieder van het conversation platform DigitalCX, is hard op weg na Nederland ook Duitsland en Engeland te veroveren. Afgelopen jaar werden in deze landen al tien nieuwe klanten binnengehaald, waaronder telecombedrijf O2 en de online fashion store Missguided. Voor de algemene jury van de Computable Awards 2018 reden om CX Company als Digital- & E-commerceleverancier van het Jaar te nomineren.
CX Company ondersteunt met name b2c-organisaties op het gebied van digitale klantinteractie en conversational commerce. Met hun DigitalCX platform, creëren en beheren ze ai-gedreven virtual agents, intelligent assistents en slimme chatbots, waarmee organisaties de digitale interactie met hun klanten verregaand kunnen automatiseren en personaliseren.
De oplossingen die CX Company voor zijn klanten ontwikkelt zijn niet automatisch ook standaard en eenvoudig. De oplossingen gaan verder dan het geautomatiseerd beantwoorden van de rechttoe-rechtaan faq’s. Het zijn oplossingen waar organisaties echt het verschil mee kunnen maken in hun customer service. Zo is CX Company bijvoorbeeld bezig om voor een klant het claimproces volledig via de geautomatiseerde chat af te handelen. Dat wordt dus veel meer self service. En andere klanten bieden al delen van financiële adviesgesprekken aan via chatbots die draaien op het platform van de leverancier.