Studenten zijn van nature geïnteresseerd in het studieprogramma dat zij kiezen, met de toekomst die voor ze ligt op het oog. Toch is het vaak zo dat docenten studenten niet gemotiveerd krijgen en de concentratiecurve van de studenten speelt hierbij een rol. Elke student is verschillend, en behoeft dus idealiter een persoonlijke aanpak. Feedbackfruits heeft daarom voor de TU Delft in het project Onderwijs Personalisering edubot gerealiseerd. Voor de algemene jury van de Computable Awards 2017 reden om edubot van TU Delft en Feedbackfruits te nomineren in de categorie Digital Innovation of the Year.
Om studenten te activeren en te motiveren moet er kennis vergaard worden van de manier waarop zij het beste leren, welke vakken voor problemen zorgen en wat ze motiveert. Docenten zijn vrijwel niet in staat om gepersonaliseerd leren aan te bieden voor de studenten door de hoge ‘workload’. Momenteel is er verder veel werk aan het organiseren van de studie voor studenten. Om echt gepersonaliseerd leren te ontwikkelen is hulp vanuit de techniek meer dan welkom. De bedachte oplossing is het gebruik van kunstmatige intelligentie.
Deze nieuwe versie van de applicatie FeedbackFruits verzamelt geautomatiseerd informatie van alle cursussen/vakken die een student volgt en analyseert die informatie om vervolgens een gepersonaliseerd leerpad te maken voor iedere student. In dit project wordt met kunstmatige intelligentie een gepersonaliseerd onderwijsaanbod gegenereerd en raken studenten meer betrokken bij de studie. Deze kunstmatige intelligentie-ontwikkeling wordt gedaan door een groep ‘AI ontwikkelaars’ binnen FeedbackFruits samen met de TU Delft.
Kenmerkend in dit project is dat de student centraal staat, terwijl het tegelijkertijd de docent ook in zijn/haar kracht laat. De achterliggende oplossing vult de huidige hypes kunstmatige intelligentie en personalisatie op een passende, innovatieve wijze in. Dit project geeft aan dat FeedbackFruits de juiste snaar in het nieuwe leren heeft weten te raken.