De Pega Self-Service Advisor van Pegasystems is een AI-gestuurde toepassing waarmee bedrijven hun klanten kunnen voorzien van intelligente ‘digitale adviseurs’ op alle web- en mobiele kanalen. Deze nieuwe one-clickfunctie ziet realtime wat een gebruiker doet en toont hem in één oogopslag de benodigde content en vervolgacties. Voor de algemene jury van de Computable Awards 2017 reden om Pegasystems als Digital Company van het jaar te nomineren.
Met de functionaliteit kunnen bedrijven hun klanten AI-gestuurde service op maat bieden zonder de ergernis en ongewenste zoekresultaten als gevolg van ongestructureerde navigatie. Bedrijven bieden hun klanten vaak een aantal online zelfbedieningsopties in de hoop dat ze daarmee een kostbaar telefoontje naar een contact center kunnen voorkomen. Maar veel relevante informatie en vervolgacties staan vaak zo over de website verspreidt, dat de gebruiker in een doolhof van opties en mogelijkheden belandt.
Pega Self-Service Advisor maakt gebruik van Pega’s ‘artificial intelligence engine’ die de gebruiker alleen de informatie toont die hij op een bepaald moment nodig heeft door een analyse te maken van de zoekgeschiedenis en actuele site bezoeken. Gebruikers kunnen simpelweg op een Help-button klikken op een willekeurige web- of mobiele pagina en krijgen vervolgens een dynamisch schermoverzicht met aangepaste links en acties. Contextuele data worden vanuit de verschillende site-onderdelen verzameld en in één overzichtsscherm getoond. Klanten kunnen deze informatie vervolgens bekijken en direct actie ondernemen, zoals een rekening betalen, een product kopen of een bestelling aanpassen, allemaal zonder de pagina te hoeven verlaten.