Hewlett Packard Enterprise (HPE) helpt met Pointnext bedrijven bij de versnelling van hun digitale transformatie en het bereiken van de gewenste bedrijfsresultaten. HPE Pointnext biedt een breed scala aan disciplines, van cloud consultancy tot operationele services. Voor de algemene jury van de Computable Awards 2017 reden om HPE met Pointnext als Digital Company van het jaar te nomineren.
Diverse teams binnen HPE werken wereldwijd samen om met organisaties sneller nieuwe technologieën te kunnen laten toepassen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan cloud computing en hybride it, big data en analytics, the intelligent edge en het internet of things. Met Pointnext helpt HPE klanten hun technologie te optimaliseren. Het Pointnext-team helpt klanten met hybride it-oplossingen, realtime data en analytics en mobiele oplossingen voor betere klantervaringen. Daarnaast helpt Pointnext bij het creëren en leveren van nieuwe, digitale producten en services en het verbeteren van de kernprocessen.
HPE Pointnext richt zich op drie servicetypen: advisory and transformation services, professional services en operational services. Met de adviserende en transformatieservice – de kern van Pointnext – richt HPE zich op de ontwikkeling van de digitale transformatie van klanten en het bouwen van een roadmap om specifieke uitdagingen aan te gaan. Dit team helpt klanten bij de digitalisering van hun kernactiviteiten, het innoveren van hun producten en het verbeteren van bedrijfsresultaten.