Laat nadrukkelijk horen dat je een digitaal bedrijf bent en dat je samen met je klanten nieuwe territoria wilt betreden. Dat adviseert Yann Toutant, general manager van Econocom Nederland. ‘Want helaas zullen we komend jaar ook gaan zien dat bedrijven die nog helemaal geen digitale strategie hebben, het veld gaan ruimen.’ De algemene jury van de Computable Awards 2016 waardeert deze digitale strategie en nomineert Toutant in de categorie CEO van het jaar.
Econocom, dat meer dan 8500 medewerkers telt en actief is in negentien landen, ontwerpt, financiert en begeleidt de digitale transformatie van bedrijven. Toutant stelt dat de digitale transformatie een bedreiging vormt voor kantoorwerkers. ‘Werkzaamheden die tot voor kort door een ondersteunende medewerker werden uitgevoerd, worden steeds vaker gedigitaliseerd’, is zijn verwachting. De manager van Econocom Nederland drukt organisaties op het hart hun eindgebruiker een digitale ervaring te bieden, willen ze tegemoet komen aan de verwachtingen.
Toutant voorspelt dat er komend jaar een flinke toename zal zijn van bedrijven die over hun digitale strategie communiceren. ‘We zien in toenemende mate dat organisaties hun digitale strategie breed uitmeten en claimen een ‘digital company’ te zijn: dat ze klaar zijn om de uitdagingen voor de komende jaren het hoofd te bieden en nieuwe territoria te betreden.’ Mét hun klanten welteverstaan.