De overgang naar het digitale tijdperk betekent onder meer dat Cisco klanten kan helpen hun bedrijfsvoering te transformeren om te profiteren van nieuwe kansen. Cisco brengt daartoe drie oplossingen op de markt die ontworpen zijn om bestaande businessmodellen naar een nieuw niveau te brengen: Customer Experience, Workforce Experience en Digital Ceiling. Voor de algemene jury van de Computable Awards 2016 aanleiding om Cisco te nomineren als digital company.
De nieuwe digitale oplossingen zijn verkrijgbaar als een complete combinatie van hardware, software en diensten van Cisco en van meer dan zestig partners. Deze oplossingen bieden de flexibiliteit om zonder risico’s bestaande functionaliteit verder uit te breiden.
Met een mobiele telefoon worden ook daadwerkelijk producten aangeschaft. Met Customer Experience kan de omzet worden vergroot en een langdurige klantenbinding tot stand worden gebracht. Sleutelcomponenten van deze oplossing zijn onder meer Connected Mobile Experience en Enterprise Mobility Service Platform. Workforce Experience bestaat uit gestandaardiseerde kantoorruimten die gebruikers naar eigen wens kunnen aankleden. Sleutelonderdelen hier zijn Cisco Video end-points, Telepresence Management Suite en Cisco Server. Cisco’s Digital Ceiling brengt diverse componenten van een kantoorgebouw samen, zoals verlichting, verwarming, koeling, sensoren en andere ‘voelhoorns’.
Een andere case van cisco die het goed bij de jury deed was de introductie van de Digital Network Architecture (DNA). Dit is een open, uitbreidbare en softwaregedefinieerde architectuur. Met deze architectuur richt het bedrijf zich op organisaties die bezig zijn met hun digitale transformatie.