Salesforce heeft Desk.com en SalesforceIQ geïntegreerd. Desk.com is een serviceapplicatie voor snelgroeiende organisaties en SalesforceIQ is een slimme salesoplossing waarmee mkb-organisaties sneller deals kunnen sluiten. Voor de algemene jury van de Computable Awards 2016 reden om Salesfor te nomineren als ict-leverancier voor het mkb.
Steeds meer klanten verwachten gepersonaliseerde en snelle service via alle kanalen, waar en wanneer ze maar willen. Uit onderzoek blijkt dat bijna 80 procent van de mkb’ers niet voldoende is toegerust om aan deze klantbehoefte te voldoen. De voornaamste reden hiervoor is dat essentiële businessapplicaties niet met elkaar verbonden zijn, waardoor klantinformatie over verschillende datasilo’s verdeeld is. ‘Door SalesforceIQ en Desk.com samen te brengen helpt Salesforce het mkb om slimmer met hun klanten te communiceren en zo hun groei te versnellen.
Door het samenbrengen van Desk.com en SalesforceIQ doorbreekt Salesforce niet alleen de barrière tussen sales- en serviceteams, maar geeft het mkb’ers ook de mogelijkheid om relationship intelligence te gebruiken. Met SalesforceIQ zetten organisaties datawetenschap in om automatisch informatie over hun klantrelatie te verzamelen en analyseren. Deze data is onder andere afkomstig uit e-mails en agenda’s. De analysetool vindt patronen, waarmee toekomstige resultaten voorspeld worden. Daarnaast geeft SalesforceIQ proactief aanbevolen acties om een sterkere relatie met de klant op te bouwen.