Getronics heeft een opdracht bij de Tweede Kamer gewonnen. De automatiseerder gaat een helpdesk bemensen om de ict-organisatie bij te staan. Het driejarig contract heeft een waarde van 921.088 euro. Een voor Getronics soortgelijke klein contract werd gewonnen bij de provincie Overijssel, waar het de eerste en tweedelijnshelpdesk mag invullen. Die vierjarige overeenkomst, die al eind 2010 werd gesloten, levert tussen de 450.000 en 800.000 euro op. Normaliter sleept de automatiseerder vooral grote publieke gunningen binnen.
De opdracht voor de Tweede Kamer houdt in dat Getronics Consulting een zogeheten 'skilled ICT Helpdesk' gaat inrichten. Deze wordt geacht 'vragen adequaat te beantwoorden en storingen op te lossen' in opdracht van de Dienst Automatisering van de Tweede Kamer.
Overijssel
Getronics neemt voor de provincie Overijssel voortaan de eerstelijns (helpdesk) en tweedelijns on-site gebruikersondersteuning op zich en is verantwoordelijk voor het incidentmanagement. Ook helpt Getronics mee met het produceren van gebruikershandleidingen.
De provincie Overijssel wil minder geld uitgeven aan zijn ict-frontoffice-activiteiten en een betere dienstverlening. Naast drie medewerkers waren ook vijf externen bij het helpdeskwerk betrokken. De drie personeelsleden zijn niet meegegaan naar Getronics. Ze zouden binnen de provincie een andere functie hebben gekregen.
Waarom wordt er in de kop boven het artikel nu weer gesproken over ‘kruimelwerk’? Dat heeft een krant als de Computable toch helemaal niet nodig?
Helemaal met Rik eens.
En dan deze alinea klinkt vervolgens ook erg tendentieus:
De opdracht voor de Tweede Kamer houdt in dat GetronicsConsulting een zogeheten ‘skilled ICT Helpdesk’ gaat inrichten. Deze wordt geacht ‘vragen adequaat te beantwoorden en storingen op te lossen’ in opdracht van de Dienst Automatisering van de Tweede Kamer.
Ik denk dat de auteur van dit artikel, misschien oud-werknemer is en/of voor de concurrent werkt. In ieder gevaal is het geen objectieve verslaggeving.
Tsja of Getronics gaat zich nu ook meer richten op kleinere klanten, het is maar net hoe je het leest.
Dit is wat ik er uit op maak, wetende hoe het bedrijf zich thans beweegt in de markt. Waar men zich vroeger vooral richtte op de top 500 klanten. Wil men nu naast grotere bedrijven zich ook meer richten op het midden en kleine bedrijf, ansich een aardige groei kans hier. Voor Getronics. Blijkbaar krijgen ze meer mensen hiervoor vrij door het Mindtree avontuur.
Ze blijven zo sterk in de markt, en bloeden niet leeg op die manier. En behouden zo hun kennismensen.
Tja, de schrijver van dit artikel is kennelijk niet op de hoogte van het feit dat er naast Getronics ook nog zoiets bestaat als Getronics Consulting. En dat de dienstverlening van Consulting anders is dan die van Getronics. Zeker met het sublabel Call2.
Los daarvan zijn in de huidige markt deze contracten altijd mooi.
Het is wel kruimelwerk!
@Nico Boot,
Ik heb toch regelmatig dagen waarin ik GEEN contract van bijna een miljoen euro afsluit.
Reactie verwijderd.
Off topic
“Kruimelwerk” ? Waar of door wie wordt dat beweerd ? Ik lees het nergens in het artikel. ’t is dus een zelfbedachte ietwat schreeuwerige kop boven een verder normaal artikel. #raar #schoolkrant
Typisch sensatie koppen van Computable. Valt mij altijd op dat Rik Sanders vaak dit soort van artikelen schrijft.
Ter info: Dit zijn beide géén Getronics-contracten, maar Call2-contracten!
Getronics Consulting heeft hier niets mee te maken gehad.