Sanoma verlengt het uitbestedingscontract met Atos Origin tot eind 2014. Bovendien wordt de dienstverlening uitgebreid: de automatiseerder mag de volledige it-infrastructuur van het uitgeefconcern beheren.
In 2004 besteedde Sanoma Uitgevers voor vijf jaar het beheer van de infrastructuur uit aan Atos Origin. Een kleine dertig medewerkers stapten over naar de automatiseerder. De uitgeverij heeft nu besloten de overeenkomst te verlengen tot 2014. Daarbij zijn beide partijen overeengekomen dat Atos Origin er extra diensten bij krijgt: de beveiliging, rekencentrumhosting en het beheer van multifunctionals en printers. Deze diensten werden tot nu toe door verschillende leveranciers uitgevoerd.
"We hebben er bewust voor gekozen het it-beheer aan één leverancier uit te besteden", vertelt Hubert Grim, manager IO&P van Sanoma Uitgevers. "Het voordeel hiervan is dat er sprake is van een nauwe betrokkenheid van de leverancier bij onze bedrijfsprocessen. Hierdoor is het risico dat zich integratieproblemen voordoen een stuk kleiner. Bovendien kunnen we kortere doorlooptijden realiseren."
Over de nieuwe waarde van het contract worden geen mededelingen gedaan. Volgens een zegsvrouw gaan er geen medewerkers over naar Atos Origin.
Dit is een voorbeeld voor andere mediabedrijven.
“Dit is een voorbeeld voor andere mediabedrijven.”
Waarom? Atos lacht zich rot dat het dit soort klanten in de schoot geworpen krijgt. Zit een vette winstmarge op dit soort projecten!
HD,
Het gaat mij niet omdat Atos de order heeft,maar meer dat andere media bedrijven het vertrouwen hebben alle IT beheer bij en automatiseerder neer te leggen.