BT gaat WAN-diensten (Wide Area Network) leveren aan modehuis Tommy Hilfiger. De partijen hebben een driejarige overeenkomst gesloten voor de levering van netwerkdiensten aan winkels in twaalf Europese landen waaronder Nederland.
BT (voorheen British Telecom) heeft een driejarige overeenkomst gesloten met modehuis Tommy Hilfiger. BT gaat WAN-diensten (Wide Area Network) leveren aan negentig winkels van het kledingmerk verdeeld over twaalf Europese landen, waaronder Nederland, België,Duitsland, Engeland en Frankrijk.
Tommy Hilfiger wil de bestaande inbel-infrastructuur vervangen door een netwerkoplossing waarmee het bedrijf nieuwe applicaties op de systemen kan installeren en draaien. BT gaat een IP-netwerk leveren, dat de flexibiliteit moet leveren om nieuwe applicaties te introduceren en de efficiency in winkels en de retailketen moet verhogen.
WAN-diensten
BT levert WAN-diensten zoals een MPLS-platform (Multi-Protocol Label Switching), xDSL (Digital Subscriber Line) en IPsec, een reeks protocollen voor de beveiliging van IP-communicatie (Internet Protocol). De netwerkdiensten worden geleverd door BT Expedite, de gespecialiseerde retaildivisie binnen BT.
Dave Rhodes, Sales Director Major Business, BT Benelux: "De opdracht versterkt onze positie op de Europese retailmarkt en bevestigt onze toegenomen focus op de retailsector." Volgens Tommy Hilfiger is de overeenkomst met BT de eerste stap in de nieuwe strategie om de dienstverlening en communicatie met de winkels in Europa te verbeteren.