De nieuwe eigenaar van de failliete ict-opleider New Horizons Learning in Utrecht, investeerder Erik Boersma uit Elburg, heeft plannen voor uitbreiding naar het westen en noorden van Nederland. Bij de moederorganisatie New Horizons in Amerika heeft hij per 1 mei 2010 de franchises gekocht voor het gebied dat ruwweg wordt begrensd door de steden Rotterdam, Amsterdam, Zwolle en Groningen.
'Boersma had al een franchise voor het midden en oosten (Utrecht, Apeldoorn) van Nederland. De franchises worden uitgegeven door het moederbedrijf New Horizons in Amerika, dat de rechten heeft op de merknaam en de gebruikte lesmethode. De organisatie, gespecialiseerd in cursussen rondom Microsoft-producten, is in zeventig landen met ruim driehonderd opleidingscentra actief. De trainingsaanpak van de onderneming kenmerkt zich door een combinatie van zelfstudie, inloopklassen en e-learning via internet.
In het gebied waarvoor Boersma nu franchisecontracten heeft gesloten, is nu nog ict-ondernemer Camiel de Clercq met vijf New Horizons-vestigingen actief. Zijn franchisecontracten zijn door de Amerikaanse moederorganisatie opgezegd. De aanleiding daarvoor is niet bekend, De Clercq was tot nu toe nog niet bereikbaar voor commentaar. Boersma zegt de bestaande vestigingen van De Clercq niet over te nemen, maar zelf nieuwe vestigingen starten.
Faillissement
Boersma kocht onlangs uit een faillissement de activiteiten van het Utrechtse bedrijf New Horizons Learning, dat vestigingen heeft in Utrecht en Apeldoorn. Het bedrijf ging op 16 februari 2010 failliet, nadat het eind vorig jaar in financiële nood was geraakt. Met Boersma als investeerder, maakt het bedrijf een doorstart onder leiding van de vroegere directeur/eigenaar Ton-Peter Spaapen.
Boersma is met de aankoop van de franchises voor het westen en noorden van Nederland veruit de belangrijkste partner van New Horizons in Nederland. Buiten zijn vestigingen zijn er alleen nog de twee vestigingen van het ondernemersduo Dick Bogers en Doran van der Ven in Eindhoven en Elsloo, nabij Maastricht.
” franchisecontracten zijn door de Amerikaanse moederorganisatie opgezegd. De aanleiding daarvoor is niet bekend ”
Dit komt door slecht management,sales directeur die ruim 22k per maand verdiend,interim manager die ruim 7k per maand vang en geen moer uitvoert, telefoon terreur, kortzichtig handelen, niet betalen van je leveranciers, een database die 1149464 maal gekopieerd is die weg zijn gegaan…. enz enz enz enz
Nou laat ik anders toch maar reageren.
Ik train al een jaar bij New Horizons in Rotterdam. En het moet echt van mijn hart dat er zoveel la la verhalen zijn. Ik merk anders niets van al die vage verhalen. Ik ben ( en nog velen meer ) zeer goed te spreken over Rotterdam. Maar het blijkt dat er toch mensen zijn die wellicht baat bij hebben om negatieve berichten te plaatsen. Jammer en erg vervelend. Hierdoor kon ik het niet laten op mijn mening te geven. En voor Klaas de Vries : Je bent wel erg goed op de hoogte, of klopt je verhaal niet? Zowel hoe kom je eraan. Werk je voor een ander?
Aan de beide reacties te zijn zijn beide heren of huidige werknemers of ex werknemers.
Zelf heb ik niet zulke goede ervaringen met New Horizons, voornamelijk het steeds uitstellen van mijn training en het constante gebel van ofwel een callcenter medewerker of een account manager. Ik ben in de laatste jaar door 5 verschillende account managers gebeld die mij steeds vertelde dat zij mijn nieuwe contact persoon waren. Maar dat is nog niet het ergste wat Wij hebben mee gemaakt. Wij zijn als bedrijf in 1 week 7 maal gebeld of wij een gratis Microsoft word/excel cursus wilde doen terwijl er al een collega was ingeplant.
Hierna hebben wij alles gecanceld en zijn we naar global knowledge gegaan en alles was in een week geregeld. Zo kan het dus ook
Peter (van den Berg), jouw verhaal lijkt inderdaad precies op het mijne! Veel wisselingen van de wacht, meerdere keren (tot en met mijn 06-nummer) gebeld worden of ik een gratis proeflesje Excel wil komen doen, onduidelijke offertes die meerdere keren wisselden.
Ik ben bij Broekhuis gaan trainen en daar bevalt het ook beter!
Ik kan me aansluiten bij een aantal bovenstaande reacties. Ik heb op het punt gestaan een cursus te gaan volgen in Rotterdam echter het is er niet van gekomen doordat ons bedrijf achter de rug van de juiste personen nogal gepushed werd om maar snel te beslissen over het wel of niet bestellen van een cursus. Dit gedram werd niet goed opgevat en na de recente verhalen over de problemen bij vestigingen van New Horizons ben ik eigenlijk blij dat ik voor een andere aanbieder heb kunnen kiezen die ook nog eens vele malen goedkoper is.