De Logica-spotjes op televisie en advertenties in bladen zijn niet bedoeld om nieuwe werknemers te werven. De campagne moet de dienstverlener bekend maken bij ict-managers. Het imago van Logica liep deuken op door een aantal mislukte projecten waardoor het bedrijf negatief in het nieuws kwam.
De nieuwe reclamecampagne van ict-dienstverlener Logica hoeft geen nieuwe werknemers op te leveren, maar moet het bedrijf bekend maken bij ict-managers. "De mensen die reageren zijn welkom, maar dat is niet de insteek van de campagne", aldus een woordvoerder van het bedrijf.
De ict-dienstverlener startte onlangs een imagocampagne. Op televisie en in bladen verschijnen advertenties. In de televisiereclame is te zien hoe een groep mannen in pak op de Engelse weiden wordt toegesproken door een opperconsultant op een paard. De dienstverlener koos voor de setting gebaseerd op de film Braveheart. "We hebben hiervoor gekozen omdat we willen laten zien dat de mensen die bij Logica werken een winnaarsmentaliteit en doorzettingsvermogen hebben", zegt de woordvoerder.
Alleen in Nederland
Het bedrijf wil niet bekendmaken wat de campagne kost. Vooralsnog draait de campange alleen in Nederland.
De dienstverlener kwam het afgelopen jaar negatief in het nieuws na een mislukt project bij het UWV. Het bedrijf is ook betrokken bij het vertraagde erp-project SPEER van het ministerie van Defensie. Bij het bedrijf verdwenen het afgelopen jaar honderd banen in Nederland. Dit waren alleen non-declarable functies.
Jammer dat het niet Dirk, maar je grote broer Bert de Vries is die te paard zijn collega’s toespreekt….
Beste logica medewerkers… zoals u ziet geniet uw bedrijf de volledige negatieve aandacht, hier spreken mensen met jare lange ervaring. Tuurlijk zijn er uitzonderingen. Ook het cliche van gras en bij de buren is helemaal waar… bij de buren zal ook een wel een stukje gras weg te liggen rotten en dat vroeg of laat de media zal bereiken. Kleine nuance bij Logica is sprake van een vierkantekm tot biomest verteerd gras en waar elk groen grasprietje kort mag genieten van wat welverdiend zonlicht.
Logica is bereid slachtoffers te maken in de strijd… of het nu gaat om eigen mensen of klanten… en als het kwaad is geschied, nou dan doen we toch een prachtig spotje.