ZZP'ers en kleine bedrijven kunnen via het nieuwe Facebook Business een bedrijfspagina opzetten. Hierop kunnen ze hun producten plaatsen met recensies van klanten. Voor een ict-zzp'er kan dit interessant zijn, omdat een profielensite een goede plaats is voor mond-tot-mondreclame. Facebook heeft een stappenplan gemaakt om het bedrijven zo makkelijk mogelijk te maken een gratis profiel te creëeren.
Bedrijven met een zogeheten business-account krijgen ook tips hoe zij het beste met klanten kunnen communiceren. Opmerkelijk is overigens dat er niet over klanten maar 'fans' wordt gesproken. Het is gratis om een pagina aan te maken op de netwerksite voor bedrijven, maar de prijs van adverteren kan aardig oplopen. Afhankelijk van het aantal clicks of het aantal weergaven dat gegenereerd wordt, rekent Facebook kosten voor de advertentie. In elk geval minimaal een euro per dag.
Het onder de aandacht brengen van diensten bij mensen uit het netwerk is gratis en kan via de reguliere 'statusupdate' op het prikbord. Facebook Business ziet er bijna hetzelfde uit als de gewone profielensite en heeft weinig extra's. Het is als bedrijf niet mogelijk om een regulier account te gebruiken voor zakelijke doeleinden.
Google Plus Business Profiles
Google werkt ook aan een zakelijk gedeelte op het recentelijk online verschenen Google+. Google+ laat op dit moment geen bedrijven toe, maar daar moet eind dit jaar verandering in komen als het zogeheten Google Plus Business Profiles wordt geopend. Die profielensite is volgens de zoekmachinegigant serieuzer, met behalve pagina's voor klanten ook ruimte voor werknemers.
Fantastisch drie smaken !! Goede zaak i.p.v. 1 die de markt domineert. Elk mens is weer anders en zo kan je kiezen waar je jehet prettigst thuis voelt. De Drie smaken moeten elkaar niet beconcurreren maar connectors maken dat ze met elkaar kunnen samenwerken. Dat heeft Andriod wel bewezen !!