Autonomy, leverancier van infrastructuursoftware voor ondernemingen, versterkt de bestaande mogelijkheden in het eDiscovery-proces voor het identificeren, het bewaren en het verzamelen van informatie die zich verspreidt via social media. De verbeterde oplossing van Autonomy is in staat om emoties te begrijpen en patronen en concepten te herkennen binnen alle vormen van informatie.
Conversaties binnen social media zijn voornamelijk gevuld met jargon, scheldwoorden en emotionele ondertonen (zoals sarcasme, opwinding en teleurstelling) en zijn vaak zo beknopt opgesteld dat de context lastig te achterhalen is. De verbeterde oplossing van Autonomy is in staat om emoties te begrijpen en patronen en concepten te herkennen binnen alle vormen van informatie en vormt de basis van de nieuwe Electronic Document Discovery oplossing (EDD). Hiermee kunnen bedrijven social en rich media eenvoudig meenemen in hun EDD-processen.
Bedrijven hebben de afgelopen jaren flink geïnvesteerd in social media, bijvoorbeeld door het aannemen van nieuwe medewerkers en te investeren in softwareprogramma’s die zich richten op klantcontact en promotie van de eigen organisatie via social media. Er worden echter steeds meer eisen gesteld aan het gebruik van social media, zoals de nieuwe regelgeving van FINRA (Financial Industry Regulatory Authority) die het ‘FINRA Regulatory Notice 10-06’ heeft uitgegeven.
Hierin stellen zij dat bij hen aangesloten organisaties via social media verspreidde zakelijke content op de juiste wijze archiveren en beheren, zoals zij dit ook doen met alle andere bedrijfsinformatie. Juridische teams dienen volgens deze nieuwe regelgeving ook goed voorbereid te zijn, zodat zij deze informatie kunnen doorzoeken, identificeren, bewaren en verzamelen. Autonomy biedt een uitgebreide oplossing die organisaties in staat stelt om succesvolle social marketingprogramma’s te draaien, compliance te onderhouden en om via social media verspreidde informatie voor te bereiden op het eDiscovery proces.