De Amerikaanse leverancier van van marketingsoftware Unica neemt voor 17,8 miljoen dollar branchegenoot Pivotal Veracity over. Het ingelijfde bedrijf levert software die de bezorging van e-mails met een marketingboodschap moet garanderen. De programmatuur moet tegengaan dat die berichten door spamfilters als ongewenste email wordt gezien. De koper zegt door de overname zijn bestaande productaanbod van software voor marketingcampagnebeheer en webanalyse aan te vullen.
Pivotal Veracity levert ook testsoftware om na te gaan of e-mails correct worden weergegeven door webbrowsers en mobiele apparaten als smartphones. Onder de klanten van het in 2003 opgerichte bedrijf bevinden zicht bedrijven als Cisco, Nestlé en Amerikaanse zorgverzekeraars. Volgens het overgenomen bedrijf verstuurden e-mailserviceproviders uit het klantenbestand van de leverancier in 2008 meer dan vijftien miljard marketing-e-mails per maand.
De wereldwijde leverancier van marketingsoftware Unica levert software voor marketingbeheer en on-demand marketingcampagnes. Het gaat zowel om campagnes via internet als andere kanalen. De software bevat allerlei meetinstrumenten voor web- en klantanalyses. Het hoofdkantoor van het in 1992 opgerichte bedrijf staat in Waltham in de Amerikaanse staat Massachusetts. De Benelux-kantoren van de leverancier zijn gevestigd in Amsterdam en Brussel.